Retningslinjer for brug af DJ's digitale indhold

Vores indhold er primært lavet for at blive brugt, og vi er glade, hver gang nogen deler vores indhold - for eksempel via de sociale medier. Men der er en række retningslinjer for brug og videredistribuering af vores indhold, som du finder her. Retningslinjerne er udarbejdet af Danske Medier.

Kopiering

Artikler, fotografier, videoer, grafik og andet offentliggjort materiale på www.jaegerforbundet.dk stilles til rådighed for visning/læsning.

Du må gerne udprinte enkelte kopier til din egen private brug. Denne adgang gælder alene fysiske personer. En virksomhed må således ikke udprinte artikler m.v., heller ikke til brug for kopiering til virksomhedens medarbejdere, medmindre virksomheden har en aftale herom med Copydan, Tekst & Node.

Du må også gerne tage en kopi i digital form, hvis det udelukkende sker til din egen personlige brug inden for husstanden, jf. ophavsretslovens § 12. Yderligere anvendelse og eksemplarfremstilling kræver udtrykkelig aftale med Danmarks Jægerforbund.

Hvis du er i tvivl om, hvad du må kopiere og hvordan, så kontakt altid os på telefon 88 88 75 00 eller email.

Link

Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmeside - www.jaegerforbundet.dk - med tydelig kildeangivelse. Du er også velkommen til at henvise til en artikel ved hjælp af et dybt link, når du citerer lovligt fra artiklen. Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe link direkte ind til underliggende materiale på hjemmesiden.

Der må heller ikke linkes på en måde, så vores hjemmeside - www.jaegerforbundet.dk - kommer til at se ud, som om den er en del af en anden hjemmeside, medmindre du har indgået en aftale med os. Overtrædelser kan medføre krav om vederlag, erstatning og godtgørelse. Danmarks Jægerforbund er ikke ansvarlig for indholdet på websites, som vores hjemmeside linker til.

RSS-feeds

RSS-feeds stilles til rådighed for enkeltpersoners private brug. Du er velkommen til at lade Danmarks Jægerforbunds RSS-feeds indgå i din egen private nyhedsoversigt på din pc, mobiltelefon eller lignende.

Danmarks Jægerforbund accepterer derimod ikke, at RSS-feeds indgår i nyhedsoversigter, der er tilgængelige for andre, fx via internettet, eller på anden måde udnyttes kommercielt, medmindre der er indhentet særskilt tilladelse. Dette gælder, uanset om tjenesten stilles til rådighed gratis eller mod betaling. RSS-feeds må således heller ikke udnyttes på virksomheders hjemmesider, intranet, extranet, eller andet.

Det er tilladt for jagtforeninger, der er medlem af Danmarks Jægerforbund, at lade vores RSS-feeds indgå i deres nyhedsoversigt på deres hjemmesider.

Deling af artikler

Artikler kan deles af enkeltpersoner i ikke-kommercielt øjemed. Deling skal ske ved link til artiklen, ikke kopiering af selve artikelteksten.

Deling er ikke tilladt på vegne af virksomheder, foreninger eller andre juridiske personer - medmindre der er tale om jagtforeninger, der er medlem af Danmarks Jægerforbund. Det betyder, at du som privatperson er velkommen til at dele Danmarks Jægerforbunds artikler med dine kontakter på sociale medie. Du må dog ikke etablere nyhedsoversigter, der er tilgængelige for andre, uanset om der er tale om en åben eller lukket profil.