Nyjægerarrangementer/Hunting Skills

Nyjægerudvalget i Danmarks Jægerforbund arrangerer hvert år nyjægerarrangementer over hele landet, så årets nye jægere kan få god mulighed for at komme godt i gang med jagten. Hvor og hvornår arrangementerne løber ad stablen varierer lidt for år til år, men typisk afholdes de lige før eller efter sommerferien.

På siden her kan du se hvad vi har forberedt til de nye jægere i år. Vi glæder os til at tage imod dig, og hjælpe dig godt videre. Nederst på siden finder du nyjægerkalenderen, hvor du kan se alle de arrangementer som landets jagtforeninger laver, som er direkte målrettet dig som nyjæger.

Hvorfor kalder vi det Hunting Skills?

Det er der flere grunde til. I dag er nye jægere ikke alle unge, faktisk er gennemsnitsalderen næsten 40 år, så en del nye jægere, typisk af den lidt høje alder, ikke så glade for betegnelsen nyjægere, derfor kalder vi også arrangementerne for Hunting Skills da jagt er et håndværk. Det engelske udtryk 'skills' (håndværk) anvendes for at skabe parallellen til de arrangementer hvor landets bedste håndværkere mødes, og dyster på baggrund af deres faglige formåen. Vi jægere skal også vise vores håndværksmæssige formåen, og med stolthed vise de typer af naturhåndværk som vi praktiserer.

Hunting skills i Køge/Herfølge Jagtforening 22. august kl. 10 - 16

Program - opdateres løbende

Har du spørgsmål til Hunting Skills i Køge/Herfølge kan du kontakte nyjægerkoordinatorer i kreds 6 eller 7

Du kan:

• Er du ved at tage jagttegn kan du træne til haglskydeprøven med en dygtig flugtskydningsinstruktør, du får 18 haglpatroner Green Shots. du betaler kun for duer 25kr.
  • Se hagldækning og virkningen ag jagtammunition på forskellige skudafstande.
  • Prøve jagtbue og høre om buejagt – gælder både børn og voksne.
  • Afprøve en natursti, en for jæger og en for hele familien.
  • Afprøve dine skydefærdigheder i SIMWAY jagtsimulator

I løbet af dagen kan du møde:

• Repræsentanter fra Danmarks Jægerforbund og lokale jagtforeninger, der hjælper dig med at etablere et netværk inden for Jagten, der passer dig.
  • Influencer Stefanie Poulsen DKWAI fortæller om det at være kvinde og jæger og have sine to børn med på jagt.
  • Bliv NaturligVis” spændende stand.
  • Jagtforretningen Jagtuniverset vil rådgive dig om den rette beklædning til hagljagt, riffeljagt, strandjagt og meget mere. Jagtforretning vil have favorable tilbud på dagen.
  • Riffelinstruktører viser rifler i forskellige prisklasser, og fortæller om hvilke jagtformer de passer til.
  • Jagt-Jakt med Lasse Wagener med alt inden for vildsvinejagt.
  • Få gode råd om kragejagt fra TDA Calls & Decoy design

I løbet af dagen vil du opleve:

• Jagthornblæsere fra Næstved Jagtforening og Ballerup Jagtforening.
  • Møde med Schweisshunden og dens fører og se dem i aktion.
  • Forlægning af dåkalv klokken 10.30 og 12.30 og se hvordan man gør vildtet klart til et fantastisk grillmåltid, der bliver smagsprøver.
  • Møde DKWAI hunting gear og hør om gåsekald og gåsejagt.
  • Møde en strand- og havjæger der viser pramme, lokkeænder og meget mere.
  • Ni forskellige hunderacer og få gode råd om, hvad der passer til din familie og jagtform.
  • Display med apporterende hunde.
  • Aurora Jagtrejser kommer og fortæller om jagtoplevelser i udlandet.
Vi ses til en lærerig, sjov og inspirerende dag med fokus på at øge dine jagtmæssige færdigheder og netværk.

Der er mulighed for at købe lette måltider, forfriskninger kaffe, øl og vand i Jagtforeningens cafeteria.

Hunting skills i Ribe Jagtforening 28. august kl. 10 - 15

Kom til Hunting Skills i Ribe, lørdag den 28.august kl. 10-15.

Velkomst kl. 10, hvorefter der er åben på riffelbanen hvor kredsens riffelkoodinator vil guide igennem de forskellige skydestillinger til det obligatoriske riffelprøveforløb, samt træning til selve prøven.

• Tollerklubben viser hundearbejde frem, samt der vil være en lang række udstillere hele dagen.
  • De unge Naturformidlere samt Bliv NaturligVis giver inspiration til at få flere børn og unge ud i naturen og på jagt.
  • Der vil være foredrag løbende i Jægergården, samt Schweissførere fortæller om eftersøgningsarbejdet.
  • Fokus på Træning til det obligatoriske riffelprøveforløb, samt træning til riffelprøven.

Program:

Kl. 10.00  Velkomst

Kl. 9.30    Mød Schweissføreren. Eftersøgning og forlægning af hjortevildt

Kl. 10.45  Opvisning, Tollerklubben

Kl. 11.30  Foredrag

Kl. 12.30  Frokost

Kl. 13.00  Mød Schweissføreren. Eftersøgning og forlægning af hjortevildt

Kl. 14.15  Opvisning, Tollerklubben

Kl. 15.00  Afslutning

Klik på linket HER og se det fulde program, og læs om alle de inspirerende jægere der deltager på dagen

Nyjægerkalender - arrangementer nær dig

Find alle arrangementer og tilbud for nyjægere i Danmarks Jægerforbund. Arrangementerne finder sted i hele Danmark, og der kommer hele tiden flere til.