Månedens foto

I Danmarks Jægerforbund elsker vi oplevelser med jagt og natur. Og vi elsker at se jeres billeder om jagt og natur. Derfor har webredaktionen og Jæger sat en konkurrence om månedens foto i søen. Der er præmier hver måned og en ekstra stor godte til Årets Foto. Læs mere om konkurrencen og reglerne her.

For at deltage i konkurrencen "Månedens foto" skal du dele dit flotteste billede med os. Du kan hver måned vinde en lækker Verdun jakke fra Deerhunter. Alle månedens foto deltager også i konkurrencen om årets foto, hvor du kan vinde et gavekort på 10.000 kroner til en af Jaguar Gruppens butikker, der er spredt ud over hele Danmark.

Månedens og årets foto vil også blive trykt i Jæger, så vær opmærksom på at du skal sende billedet til os i høj opløsning. Som tommelfingerregel skal et billede minimum fylde 1mb for at kunne trykkes i bladet. I 2018 har vi givet Månedens foto ekstra meget plads i bladet, så billederne kan nydes i en større version. Dette stiller særligt krav til billedets kvalitet.

For at deltage i konkurrencen skal du maile det til os med emnet "månedens foto". Pga. kravene til kvaliteten er det nødvendigt, at vi modtager billedet på mail.

Du skal selvfølgelig selv have taget billedet, og det skal på en eller anden måde relatere sig til emnerne natur og jagt.

Dommerkomiteen består af repræsentanter fra både webredaktionen og Jægers redaktion. Dommerne lægger også vægt på korte medfølgende beskrivelser af billedet eller en jagt- og naturoplevelse, der hører til det.

Vinderen af en given måneds konkurrence kontaktes den 1. i måneden, hvor bladet "officielt" udkommer. Vær opmærksom på, at der pga. produktionstiden kan gå flere måneder før dit billede eventuelt vil blive udvalgt til bladet.

Vi forbeholder os ret til at anvende alle vinderbillederne i Jæger og i vores interne medier uden yderligere honorarer. Men selvfølgelig med behørig kildehenvisning.

Billedet i toppen er taget af Peter Staunsbjerg, der vandt Årets foto 2017.

Knæk og bræk.