Ofte stillede spørgsmål om trofæer

Laves der et DJ diplom og medalje?
Alle danske arter, der opmåles får et Danmarks Jægerforbund diplom med logo på. Opnår trofæet medalje er der på medaljens ene side logo og på den anden side angivelse af resultatet af opmålingen.

Er der rabat på bedømmelse for medlemmer?
Prisen pr. opmåling er 250,- (for ikke-medlemmer) og 200,- (for medlemmer)

Prisen dækker de variable omkostninger. De faste omkostninger dækkes af DJ og NSK.
Vi gør opmærksom på, at rabatten KUN kan opnås ved fremvisning af medlemskort eller oplysning af medlems nr.
Medlems nr. er IKKE registreret på dit jagttegn!

Hvilke opmålinger kan komme med i top tre hjortevildt??Danmarks Jægerforbund laver årligt en top ti bukke, der publiceres i medlemsbladet Jæger i maj måned.

Det er kun trofæer opmålt af DJ/NSK-trofæopmålere, der kan komme på listen.

Hvordan arrangerer jeg en trofæopmåling i jagtforeningen?
Du kan kontakte en af de trofæopmålere som Danmarks Jægerforbund samarbejder med.
Sammen med trofæopmåleren, kan du eksempelvis lave et trofæopmålingsarrangement lokalt i jagtforeningen.
Husk, at kun trofæer opmålt af DJ/NSK-trofæopmålere, kan komme på bukke top ti listen i medlemsbladet Jæger i maj måned.

Hvor hurtigt efter jagten kan jeg få opmålt mit trofæ?
Alle trofæer skal være nedlagt mindst 1 måned før opmålingstidspunktet. Det skal endvidere bemærkes, at trofæer af de arter, hvor vægten indgår i opmålingen, ikke må være hoved/skuldermonteret, pålimet pladen, eller med pålimede fremmedlegemer i kraniet.

Kan der opmåles privat hos opmålere?
Ja - se kontaktoplysninger på denne side over de trofæopmålere, der opmåler for Danmarks Jægerforbund og Nordisk Safari Klub.