Info om corona i forhold til DJ's aktiviteter

Siden er senest opdateret den 30. november 2021.

I det følgende finder du jægerforbundets vejledninger i forbindelse med COVID-19 pandemien. Har du corona-relaterede spørgsmål, som ikke kan besvares i nedenstående vejledninger, er du velkommen til at skrive til os på mail corona@jaegerne.dk

I Danmarks Jægerforbund følger vi myndighedernes udmeldinger, og vi vejleder altid med afsæt i disse.

SENESTE NYT - af relevans for foreningslivet:

Der er på nuværende tidspunkt krav om coronapas i visse dele af kultur-, idræts- og foreningslivet, gældende for personer fra 15 år og opefter.

Som udgangspunkt er der ikke krav om forevisning af coronapas i det frivillige foreningsliv, men man kan tage sine forholdsregler ved at sikre sig, at man kan forevise gyldigt coronapas ved adgang til lokaliteter og arrangementer med over 100 tilskuere eller deltagere indendørs og 1.000 tilskuere eller deltagere udendørs, uanset om der er tale om siddende eller stående personer. Læs mere i Kulturministeriets vejledning til kulturlivet om bl.a. coronapas.

Derudover skal man være opmærksom på, at der er krav om coronapas ved besøg på indendørs serveringssteder som restauranter og caféer mv. Derfor kan der ved DJ arrangementer, som foregår disse steder, være krav om gyldigt coronapas.

Der er på nuværende tidspunkt ikke krav om mundbind ved foreningsaktiviteter.

Hos Danmarks Jægerforbund anbefaler vi, af hensyn til andre deltagere, at du har gyldigt coronapas, når du møder på f.eks. kurser eller til andre DJ-arrangementer. Det skal dog understreges, at det på nuværende tidspunkt ikke er et krav ved arrangementer under 100 personer, men at situationen meget hurtigt kan ændre sig. Derfor er det nødvendigt at holde sig opdateret.

Relevante vejledninger og retningslinjer