Info om corona i forhold til DJ's aktiviteter

Siden er senest opdateret den 19. november 2021.

I det følgende finder du jægerforbundets vejledninger i forbindelse med COVID-19 pandemien. Har du corona-relaterede spørgsmål, som ikke kan besvares i nedenstående vejledninger, er du velkommen til at skrive til os på mail corona@jaegerne.dk

I Danmarks Jægerforbund følger vi myndighedernes udmeldinger, og vi vejleder altid med afsæt i disse.

SENESTE NYT: Krav om coronapas

For at begrænse smittespredning med COVID-19 indføres krav om coronapas fra den 12. november 2021 gældende for personer fra 15 år og opefter.

Umiddelbart har de nye krav ikke stor betydning for foreningslivet i jægerforbundet. Kravene betyder, at personer på 15 år eller derover skal vise coronapas for at få adgang til lokaliteter og arrangementer med over 200 tilskuere eller deltagere indendørs og 2.000 tilskuere eller deltagere udendørs. Det gælder, uanset om der er tale om siddende eller stående personer.

Dog skal man være opmærksom på, at der er krav om coronapas ved besøg på indendørs serveringssteder som restauranter og caféer mv. Derfor kan der ved DJ arrangementer, som foregår disse steder, være krav om gyldigt coronapas.

Hos Danmarks Jægerforbund anbefaler vi, af hensyn til andre deltagere, at du har gyldigt coronapas, når du møder på f.eks. kurser eller til andre DJ-arrangementer. Det skal dog understreges, at det på nuværende tidspunkt ikke er et krav ved arrangementer under 200 personer, men at situationen meget hurtigt kan ændre sig. Derfor er det nødvendigt at holde sig opdateret.

Relevante vejledninger og retningslinjer