FM i Jægertrap

Jægertrap er en jagtrelateret form for skydning, hvor der skydes på 5 standpladser til 25 bagduer, som varierer i flyveretningen mellem hvert skud. Der lades og skydes kun ét skud til hver due. Banen består af en kastemaskine og 5 standpladser, som er placeret i en halvcirkel 10 meter bag centret af kastemaskinen.

Reglerne for jægertrap tillader at duerne variere både i højderetning og sideretning. FM i Jægertrap afholdes samtidig med FM i Jagtskydning.

FM i Jægertrap 2023 afholdes d. 29. - 30. juli på Herning Jagtcenter

Prisen for at tilmelde sig online er 150,- kr. Tilmeldingen åbner d. 20. maj og lukker d. 20. juli. Du kan tilmelde dig her

Såfremt der stadig er ledige pladser, er det også muligt at tilmelde sig i sekretariatet på Herning Jagtcenter lørdag d. 29. juli mellem kl. 8.00 - 14.00 og søndag d. 30. juli mellem kl. 8.00 - 10.00. Prisen for at tilmelde sig i Herning er 200,- kr. Husk at medbringe medlemsnummer.

Der er 100 pladser til mesterskabet.

Der skydes i seniorrække, damerække og juniorrække.

Der skydes til to serier af 25 duer. Der skydes én serie på hver af de to baner.

Efter tilmelding tildeles skytten et nummer der oplyses til dommeren på standpladsen til registrering af resultat. Når skytterne møder op ved standpladsen, kaldes de frem og tildeles af dommeren, standpladser efter ”først til mølle” princippet.

Der fastsættes ikke skydetider, så det er valgfrit for den enkelte skytte hvornår og hvilken dag de to serier skydes inden for banens åbningstid. De to serier kan således enten begge skydes lørdag, begge søndag, eller én serie lørdag og én serie søndag.

Banens åbningstid er om lørdagen kl. 8.00 – 17.00 og søndagen kl. 8.00 – 13.00

Det er skyttens eget ansvar at få skudt begge skydninger inden for banens åbningstid.

Eventuel omskydning sker søndag eftermiddag blandt de tilstedeværende placerede skytter.

Det forventes at placerede skytter er til stede ved præmieoverrækkelsen søndag eftermiddag.