Jagtbueinstruktør

På kurset bliver du klædt på til at kunne varetage funktionen som jagtbueinstruktør i din forening. Kurset henvender sig til dig, der har lyst til at lærer andre at skyde med compoundjagtbue og som brænder for at gøre en forskel i din lokale jagtforening.

Formål: Kurset har fokus på compoundbue til jagt og udbydes til medlemmer af Danmarks Jægerforbund.

Indhold:

• Regler for buebaner og sikkerhed.
  • Discipliner inden for bueskydning.
  • Du vil lære at rådgive i valg af bue og pile til en skytte samt tilpasning af bue til skytte.
  • Du vil lære om skydecyklus og hvordan korrekt skydestil skal udføres.
  • Du vil lære at lave fejlsøgning på skytters skydestil.
  • Du vil lære at hjælpe skytten med træningsplanlægning.
  • Du vil foretage opsætning og trimning af buer.
  • Du vil lære at udføre fejlsøgning på buer.
  • Du vil lære om pilens ballistik, tunge vs. lette pilebane ved skud afgivet fra stige/tårn/climber.
  • Du vil blive introduceret til spændingsregulering, så du kan hjælpe skytter med "bukke feber" til at blive mere rolige i spændte situationer.
  • Hvordan du giver konstruktiv instruktion/feedback til skytten.

Form: Kurset er opbygget over 18 lektioner på to dage med fokus på workshops, hvor kursusmaterialet indlæres gennem øvelser. Kurset afvikles over en weekend i Jagtens Hus på Kalø.

Deltagerantal: Maks.10 deltagere.

Pris: Kurset koster 2.200,- kr.

Praktisk: Der vil være fuld forplejning under kurset. Der er mulighed for overnatning på Danhostel Rønde fra lørdag til søndag til kr. 550,00 inkl. linnedpakke for enkeltværelse og 400,- kr. inkl. linnedpakke for dobbeltværelse. Ønsker man at gøre brug af tilbuddet, bestilles dette i forbindelse med tilmeldingen.

Underviser: David Hauge, Hauges Bueskydning

OBS: Dette kursus har ingen sammenhæng med Buejagtkursuslærer, som er de undervisere, som på vegne af Miljøstyrelsen, forestår det obligatoriske kursus forud for buejagtprøven.

Tilmeld dig Jagtbueinstruktør

Du tilmelder dig kurset i vores kursuskalender herunder, hvor du kan se, om der pt. er nogle planlagte kurser. Er årets kurser afholdt, kan du efterspørge mere information på kurser@jaegerne.dk