Temakonkurrencer 2023

I hver udgave af Jæger 2023 har du mulighed for at vinde en fantastisk præmie fra én af vores mange samarbejdspartner. Svarerne kan du finde i Temasiderne, her på vores hjemmeside eller i appen Jæger.

Det eneste du skal gøre er, at besvare månedens spørgsmål og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer og dit medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden tidsfristens udløb. Månedens spørgsmål og tidsfristen kan du se i det aktuelle Jæger. Konkurrencen kører sideløbende i magasinet Jæger, på Danmarks Jægerforbunds Facebook  og på vores Instagram. Du får ét lod for hver platform du deltager på og kan derfor max få 3 lodder i puljen.

Vinderen udtrækkes ved lodtrækning i slutningen af hver måned og får direkte besked, samt offentliggøres på vores Facebook, Instagram og her på hjemmesiden. Du skal være medlem af jægerforbundet for at deltage i konkurrencen og vil derfor skulle oplyse dit medlemsnummer for at modtage præmien. Ansatte hos Danmarks Jægerforbund kan ikke deltage i konkurrencen.

Vind i december:

Et jagthundeinstruktør kursus

Bestående af:

• Jagthundeinstruktør del 1, teoretisk del: Teoretisk kendskab til, hvordan hunden lærer, hundehjernens opbygning og hvilke læringsformer, der indgår i jagthundens uddannelse.
  • Jagthundeinstruktør del 2, faglig del: Her bliver du klædt på til at undervise og vejlede i jagtforeningerne. Ved uddannelsens afslutning kan du planlægge og gennemføre kurser for hundeførere med henblik på at gøre dem i stand til at uddanne en effektiv jagthund.
  • Formidlingskursus: Hvordan formidling, instruktion og praktisk indlæring skal planlægges og gennemføres. På kurserne arbejdes der med undervisning i praksis, så alle kursister prøver at undervise, modtage og give feedback

Samlet værdi kr. 5.500,-
Gavekortet er sponseret af Tryg.

Det eneste, du skal gøre, er at besvare spørgsmålet og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer og medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 17. december 2023.

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Rune Trustrup tillykke!

Vind i november:

Et Franchi Affinity 3 halvautomatisk haglgevær

Dette halvautomatiske haglgevær er designet uden at gå på kompromis og med perfekt ydeevne. Et "all hunting" haglgevær i den sandeste forstand, det er velegnet til alle typer jagt, fra vandfugle til fasanjagt.

Affinity 3 er dækket af en 7-års garanti på dets mekaniske dele. Det konsoliderede Front Inertia-system tilbyder et afbalanceret, pålideligt skydevåben og reducerer mundingsstigning, hvilket fremmer en optimal sigtelinje, takket være placeringen af rekylfjederen foran omkring magasinrøret. Som alle Franchi semiautomatiske haglgeværer, kan den justeres i drop og cast. Novembers præmie er sponsoreret af SAKO.

Værdi: kr. 8.999, -

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk senest 16. november:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Simon Nordfeldt West tillykke!

Vind i oktober:

Deerhunter Excape Vinter sæt - Herre og Dame

• Excape Winter Jakke: kr. 2.799,99,-
  • Excape Winter Bukser: kr. 1.899,99,-
  • Excape Winter Kasket: kr. 399,99,-
  • Excape Winter Handsker: kr. 599,99,-
  • Samlet værdi: kr. 5.699,96,-

Det eneste, du skal gøre, er at besvare spørgsmålet herunder og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer og medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 24. oktober 2023 kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Steen Riis-Petersen tillykke!

Vind i september:

Steiner Ranger Xtreme håndkikkert 10x42

• Med en 10 gange forstørrelse og den konturskarpe high-contrast-optik er denne kikkert ideel til detaljerede observationer på større afstande.
  • Den begejstrer med god farvegengivelse og knivskarpe billeder.
    Kraftig high-contrast-optik med endnu større lystransmission og forstørret synsfelt samt forbedret håndtering med skridsikker NBR-belægning og lav vægt.
  • Det nyskabende design opnår nye topkarakterer i alle discipliner og med et godt forholdt mellem pris og kvalitet.
  • Værdi kr. 6.699,-
  • Sponseret af SAKO Denmark

Det eneste, du skal gøre, er at besvare spørgsmålet og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer og medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 21. september 2023 kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker René Carøe tillykke!

Vind i august:

Outdoor jakke, bukser og dynevest fra Swarovski Optik

• Jakke
    Kr. 2.930,-
  • Bukser
    Kr. 1.110,-
  • Dynevest
    Kr. 1.350,-
  • Samlet værdi
    Kr. 5.390,-

Det eneste, du skal gøre, er at besvare spørgsmålet og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer og medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk senest 24. august 2023:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Hugo Christensen fra Holsted tillykke!

Vind i juni-juli:

Et gavekort på kr. 5.000 til et af Comwells enestående hoteller i Danmark

Gavekortet kan f.eks. bruges til en hyggelig spa weekendtur med overnatning eller en overdådig middag på hotellernes restauranter.

Comwells 14 hoteller er centralt beliggende i de pulserende storbyer og i rolige, naturskønne omgivelser i de mindre byer. Hvert hotel har sit eget særpræg og tilbyder et væld af oplevelser. Fælles for dem alle er, at kvaliteten er i højsædet, og at I vil få et minde for livet.

• Værdi kr. 5.000,-
  • Sponseret af Tryg

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk senest 29. juni 2023:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Carina Hesselager tillykke.

Vind i maj:

Deerhunterpakke Approach, mv.

Hele Approach-kollektionen samt en skydestok, funktions-undertøj og strømper:

• Jakke: kr. 1399,99,-
  • Buks: kr. 1399,99,-
  • T-shirt, langærmet: kr. 599,99,-
  • Kasket: kr. 299,99,-
  • Ansigtsmaske: kr. 199,99,-
  • Handsker: kr. 299,99,-
  • Performance undertøjssæt: kr. 599,99,-
  • Ankel Hemp strømper: kr. 79,99,-
  • Easy Lock Skydestok: kr. 1299,99,-
  • Samlet værdi kr. 6179,91,-
  • Sponsoreret af Deerhunter

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 23. maj kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Martin Buster Nygaard tillykke.

Vind i april:

Burris FOUR XE 3-12x56 Sigtekikkert

• Til pürsch- & anstandsjagt
  • 3P#4 sigte, belyst trådkors med 11 lysniveauer
  • 1 cm/klik, 30 mm rør
  • Vægt 680 gram
  • Længde 372 mm
  • Synsfelt: 14,0-3,4 m.
  • Livstidsgaranti
  • Værdi: 5.499,-
  • Sponsoreret af Sako

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 24. april kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Tobias Filtenborg Ley  stort tillykke med sigtekikkerten.

Vind i marts:

Virtuel jagt- og skydesimulator inklusive headset

• GAIM Hunting systemet er en virtuel jagt- og skydesimulator som alle jægere kan have hjemme
  • GAIM Hunting gør det muligt at træne hvor som helst, intensivt og gentagende, hvilket skaber muskelhukommelse
  • GAIM Hunting kommer med: Gaim VR Rifle, håndlavet i Italien og samlet med vores aftrækker i Sverige
  • Jagt-scenarier: vildsvin, kronvildt, bjørn, elg, fasan og ænder. SimPro® skydesimulator med lerduer inkl. alt software
  • Meta Quest 2, 128 GB, VR headset
  • Værdi: 10.360,-
  • Sponsoreret af GAIM

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 31. marts kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Henning Kiil stort tillykke med skydesimulatoren.

Vind i februar:

Infiray Affo AP13 Termisk Spotter

• 13 mm Linse, Wifi og 32GB Hukommelse hvorpå du kan lagre både billeder og video
  • Er Infirays entry-level termiske spotter. Sensoren en opløsning på 256x192 pixels med en pixel pitch på 12um
  • Til overførsel af billeder og video benyttes den indbyggede WiFi-funktion, eller også tilsluttes den PC eller Mac, ved hjælp af det medfølgende USB-C kabel, der også benyttes til opladning af spotteren
  • Værdi kr. 5.999,-
  • Sponsoreret af Østjysk Våbenhandel A/S

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 28. februar kl. 09.00:

Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Jan Dalsgaard stort tillykke med den termiske spotter.

Vind i januar:

Leupold BX - 4 Pro Guide 8x42 HD kikkert

• 123 m synsfelt på 1000 m, vægt 663 g, højde 14,2 cm
  • Professional – Grade Optical System for total randskarp­hed, uovertruffen lystransmission, kontrast og reduktion af modlys blænde der skal til for at vurdere et trofæ på lange afstande
  • 123 m synsfelt på 1000 m, vægt 663 g, højde 14,2 cm
  • Værdi kr. 7999,-
  • Sponsoreret af HG Agencies

Det eneste du skal gøre er at besvare spørgsmålet nedenfor og sende dit svar samt navn, adresse, telefonnummer samt medlemsnummer til konkurrencer@jaegerne.dk inden 31. januar kl. 09.00:

Find det rigtige svar her.
Vinderen af denne konkurrence er udtrukket. Vi ønsker Ian Gottlieb stort tillykke med kikkerten.