Info om corona i forhold til DJ's aktiviteter

Siden er senest opdateret den 14. januar 2021.

I Danmarks Jægerforbund følger vi myndighedernes udmeldinger, og vi vejleder altid med afsæt i disse. Det er yderst vigtigt, at vi alle passer på hinanden i denne tid. Derfor er det vores generelle anbefaling, at du overvejer om dine aktiviteter er strengt nødvendige, eller om de kan udskydes til et senere tidspunkt, hvor covid-19 pandemien er kommet yderligere under kontrol.

I det følgende finder du vores vejledninger til afholdelse af de aktiviteter, som ikke kan udskydes. Vejledningerne giver en række gode råd til, hvordan du kan forholde dig som jæger, jagtforening, skydebane eller som DJ frivillig. Har du corona-relaterede spørgsmål, som ikke kan besvares i nedenstående vejledninger, er du velkommen til at skrive til os på mail corona@jaegerne.dk

Læs om Skærpet forsamlingsforbud og øvrige tiltag for at imødegå cluster B.1.1.7 HER

• Se jægerforbundets vejledning for afholdelse af fællesjagt,
    Vi opfordrer kraftigt til, at du gør dig bekendt med anbefalingerne fra myndighederne og overholder disse, herunder begrænsning af sociale kontakter. Du skal passe på dig selv, særligt i denne tid.

• Se den fælles vejledning for aktiviteter på skydebaner fra DJ, DGI, Dansk Skytteunion og Skydebaneforeningen Danmark. Vejledningen er under udarbejdelse

• Se jægerforbundets vejledning for afholdelse af generalforsamling i jagtforeningerne

• Se vejledning for afholdelse at foreningsaktiviteter i DJ

Alle indendørs aktiviteter er lukket til og med 7. februar 2021, udendørs aktiviteter kan stadig afholdes under forudsætning af at forsamlingsforbuddet overholdes.

• Se Sundhedsmyndighedernes råd og regler for socialt samvær HER

• Se Sundhedsstyrelsens materiale om Covid-19 HER

• Se Sundhedsstyrelsens retningslinjer Coronavirus og fødevarer - caféer og restauranter.

• Se Sundhedsstyrelsens seneste vejledning i forebyggelse af smittespredning HER