Offentliggjort den: 22. december 2023

Lyt til DJ Podcasts i julen

Der er masser af lydfortællinger i DJ Podcast. I løbet af de seneste par år har vi udgivet en vifte af forskellige podcasts om jagt - lyt f.eks. til serien om jagthunden, serien om jagtformer og serien om jægerens våben.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Husk, at kan du lytte til Danmarks Jægerforbunds podcasts når som helst, hvor som helst - f.eks. i bilen, i skydetårnet under jagten eller når du går aftentur med din hund. Vi vil løbende publicere nye afsnit, så hold øje med siden her eller hent afsnittene der, hvor du plejer at hente dine podcasts.

Den første podcast i regi af Danmarks Jægerforbund så dagens lys tilbage i december 2021, og siden da har vi produceret en lang række lydfortællinger med jagten i centrum. F.eks. har vi så vidt lavet ti spændende afsnit i vores serie om jagthunden - i alt ca. seks timers lytning med flere i pipelinen, og vi producerer stadig nye afsnit i f.eks. serien om jægernes våben.

Men der er mere. Vi har også fortællinger om rovfuglene, og vi har indtalt tre artikler om det historiske køkkenbordsforlig. Vil man forstå den nyere danske jagthistorie, er det såkaldte køkkenbordsforlig den helt centrale begivenhed. Du kan også høre fire episoder om jægere i krig - og følge med i vores serie om jagtformer.

• Få et overblik over alle DJ-podcasts her, og lyt med når du har lyst

Hvad er en podcast

En podcast er en lydoplevelse – en slags radioprogram, som ikke lyttes på radioen, men derimod på din telefon, tablet eller computer, uden behov for at downlade særlige apps eller andet. Det er blot at gå ind på siden og klikke på "PLAY"-knappen. Ordet ”podcast” er en sammentrækning af ordene POD (Personal On Demand) og CAST (broadcasting). På dansk kan ordet oversættes til noget i retning af ”personlige udsendelser til lytning efter behov”.