Jagtsti

Sjællands Mesterskab i Natursti 2019

Afholdes på Skovbo Jagtforenings skydeanlæg lørdag d. 11 maj kl 09.30
Adresse: Regnemarksværket 2, 4632 Bjæverskov.

Natursti under Danmarks Jægerforbund er en meget spændende aktivitet, som giver udøverne en speciel oplevelse, og det er noget af det nærmeste, man kommer på rigtig jagt, uden at der er tale om den ægte vare. Deltagerne skal skyde til lerduer eller figurer i stedet for rigtig vildt. På poster med skydning vil deltageren blive adviseret om den pågældende vildtart som kommer son en eller to lerduer. Her skal deltageren tage hurtig beslutning om han eller hun vil skyde, da der også kan forekomme ikke jagtbare arter

Alle jægere burde deltage i jagtsti, idet det er meget lærerigt samt en videre uddannelse af Jægerne, og samtidig en spændende konkurrence. Den eneste du kæmper imod, er dig selv.

Jagtstien 2019 er lavet så Jagttegnselever har stor gavn af at deltage inden den obligatoriske prøve i maj, da det giver deltagerne indblik i hvor svær selve Jagtprøven kan være. Teorispørgsmålene ligger meget indenfor hvad man skal kunne til Jagtprøven
Man kan ikke dumme sig på Naturti, deltagerne laver nogle fejl som de lærer af, så de er opdateret med mange jagtlige forhold.

Håber at se så mange deltagere som vil prøve deres viden af samt lære en masse om Jagt. Der er patroner og geværer på skydepladserne også for Jagttegnseleverne samt instruktører.

Tilmelding senest 1 maj 2019.
Jagtstikoordinator Jens Klaus Jensen på mail famkolibri@yahoo.dk eller mobil sms 26802364.