Offentliggjort den: 20. august 2019

Regulering mårhund

Tekst: Henrik Kragh

I foråret har vi i kreds 1 holdt en del informations aftener angående mårhunden. På disse aftener blev der opfordret til, at alle jægere skulle øge indsatsen i regulering af mårhunden. Som de fleste ved, bliver mårhunden et større og større problem. I øjeblikket spreder mårhunden sig meget i vores kreds, hvilket er til stor fare for småvildt og fuglevildt.

Vi har i kreds 1 gennemført flere kurser med fokus på regulering af mårhund. På disse kurser har mere en 100 jægere fået en udvidet viden omkring regulering.

Interessen for regulering er voldsomt stigende blandt jægere, gamle som nye.

Kredsbestyrelsen i kreds 1 har derfor besluttet, at lave endnu et kursus.

Kurset bliver afholdt i Ålbæk, hvor Raabjerg - Aalbæk Jagtforening  er vært og derfor lægger lokaler til.

Kurset tilbydes gratis til alle jægere, uanset om er medlem af Danmarks Jægerforbund eller ej.

Tøv ikke - der er kun 25 pladser, disse udbydes efter "først til mølle" princip.

Læs mere her, hvor du også har mulighed for at tilmelde dig.

Web og uddannelseskoordinator
Henrik Kragh