Tekst: Webkoordinator Henrik Kragh
Offentliggjort den: 02. marts 2018

Træn til løbende vildt.

At skyde til løbende vildt er en disciplin som stiller udfordringer til dig som skytte.

En rigtig god måde at dygtiggøre sig og samtidig opbygge selvtillid og ro, er at træne på skydebaner som tilbyder "løbende vildt bane". I vores nabo kreds - kreds 2, er Vesthimmerlands Skydecenter ved at være færdig med etablering af nye "løbende vildtbaner". Vi har derfor modtaget en opfordring til at videregive information om dette i kreds 1.

Her er hvad Vesthimmerlands Skydecenter skriver i deres besked:

"Riffelbanen er opdateret med to nye anlæg fra svenske MR Targets, så nu kan du skyde til løbende gris på 50 m. og løbende hjort/elg på 100 m, begge med automatisk markering - mulighed for flere hastigheder samt automatisk start efter skud på stillestående skive. Så skal du og dine jagtkammerater, konsortiet eller drivjagtsholdet have en sjov dag, så kontakt Martin Jørgensen på 29 99 70 19 eller på nederhedningen@hotmail.dk og hør hvornår banen er ledig".

Vesthimmerlands Skydecenter oplyser i øvrigt, at de er godkendt til aflæggelse af "Elgprøven" af "Svenska Jägeraförbundet"

Du finder banen her:

Lille Torupvej 1, Ulbjerg, 8832 Skals​.