Offentliggjort den: 22. august 2018

Forbundsmesterskab 2018 i udvidet apportering

Tekst: Henrik Kragh

Søndag den 26. august 2018 afholder Danmarks Jægerforbund Forbundsmesterskab i udvidet apportering 2018. Forbundsmesterskabet afvikles i år i kreds 1 på terræner omkring Hjallerup.

30 hunde har kvalificeret sig til prøven, og flere racer er repræsenteret.

Arrangementet er meget omfattende og der er lagt mange kræfter i at få det til at lykkes.
For at alt gennemføres enkelt og let, vil vi anmode deltagerne om at følge de instrukser, der gives af prøvelederen samt af vore officials ved mesterskabet.
Steen Larsen som er Forbundmesterskabets prøveleder, udtaler;

"Med den gode sportsånd der kendetegner vore hundefolk, er jeg overbevist om, at Danmarks Jægerforbunds Forbundsmesterskab også i år vil blive en god oplevelse for alle.
Vi glæder os til at se dig i Hjallerup"

Steen ønsker samtidig alle "Vel mødt"

Praktiske informationer

Prøveleder:
Steen Larsen, tlf. 60 13 04 23
e-mail: hund@service-net.dk

Mødetid/Parole:
Kl. 8.45 ved Hjallerup Jagtcenter, Kærsgaard Engvej 15, 9320 Hjallerup.

Forplejning:
Morgenkaffe kan købes fra kl. 8.00 Pris: Kr. 25,-
Frokost mellem kl. 12.00- 13.00 Biksemad ad libitum Pris Kr. 40,-

Præmieuddeling/ forventet afslutning:
Ved mødestedet - når prøven er slut ca. kl. 15.00.

Andet:
Vi gør opmærksom på, at man grundet den tørre sommer har været nødsaget til at tilrette mesterskabet, således vil bane 3 (apportering fra vand) ligge 3-4 km fra de øvrige terræner.

Tilskuere (alle er velkomne):
Tilskuere er velkomne, og der er gode muligheder for at opleve prøven. Danmarks Jægerforbund har udviklet den udvidede apporteringsprøve for jagthunde. Formålet med prøven er at skabe en alsidig og jagtrelateret prøve, hvor sværhedsgraden er højere end ved den almindelige apporteringsprøve.

Katalog kan hentes her

Redaktionen ønsker alle Knæk og bræk !