Offentliggjort den: 27. juni 2018
Tekst: Webkoordinator Henrik Kragh

200 års jubilæum

Velkommen til 200 års Jubilæum.

Frederikshavn kommune vil gerne markere Frederikshavn bys 200 års jubilæum med forskellige arrangementer i naturen, i og omkring Frederikshavn.

Kig forbi Frederikshavn lørdag den 15/9 2018. Frederikshavn bliver denne dag besøgt af Jagthornsblæsere, som repræsenterer Danmarks Jægerforbund. Dette er et samarbejde der er indgået mellem Bangsbo Museum, Jægerrådet i Frederikshavn Kommune og Danmarks Jægerforbund.

De mange jagthornsblæsere vil spille i hver deres gruppe og sammen gennem dagen. De enkelte jagthornsgrupper starter med at spille på forskellige steder i byen og efterfølgende mødes man til fælles jagthornsspil i Bangsbo.
Per Iversen vil til lejligheden have komponeret et musikstykke som skal markere fælleskab for jagthornsblæsere og Frederikshavn By`s 200 års jubilæum. Musikstykket vil blive fremført af alle Jagthornsblæserne.

Jagthornsblæserne vil spille i forskellige grupper på udvalgte steder fra kl. 10.00.

Klokken 12. træffes alle blæsere i Bangsbo, hvor der vil være Outdoor event og fællesspil klokken 13.30

Dagen kan  afsluttes med vildtaften på Restaurant Møllehuset, med spisning af Kronvildt og Dåvildt.
Pris pr. deltager kr. 200,-

Ønsker man at deltage i dette, kan man tilmelde sig til:

Lars Stoklund
Jagthornskoordinator kreds 1

Aktiviteter på dagen:

- Falkoner
- Jagtudstyr
- Hundeopvisning
- Bueskydning
- Udstilling af jagtbeklædning

Og meget mere...

For mere information, kontakt da venligst Lars Stoklund.

Vær velkommen.