Jægernes ansvarsforsikring overgår til Tryg
Af Torsten Lind Søndergaard, Pressechef, Danmarks Jægerforbund

Fra 1. april overgår jægernes lovpligtige ansvarsforsikring til Tryg Forsikring. Det sker efter en udbudsrunde, som altså blev vundet af Tryg. Ifølge Tryg og Miljøstyrelsen, så får skiftet ingen betydning for de danske jægere.

Siden 1946 har Dansk Jagtforsikring været det selskab, der har leveret den lovpligtige ansvarsforsikring til de danske jagttegnsløsere. Det stopper i morgen 1. april. Fra da af overtager forsikringsselskabet Tryg opgaven med at levere ansvarsforsikringen de næste tre år.

Ændringen kommer efter, at Miljøstyrelsen i vinteren 2016 sendte jægernes forsikring i udbud.

Ifølge Miljøstyrelsen så får skiftet ingen anden praktisk betydning for jægerne ud over, at Tryg Forsikring giver en større skadesdækning. Konkret dækker Tryg personskader op til 20 millioner kroner, hvilket er det dobbelte af den tidligere skadesdækning.

I Tryg byder industrikundechef Peter Høgh de danske jægere velkomne i selskabet:

- Vi er meget glade for at kunne byde de danske jægere velkomne i Tryg. Vi ser frem til samarbejdet med både Miljøstyrelsen og Danmarks Jægerforbund for at skabe tryghed for alle, der går på jagt i Danmark. Vi glæder os også til at være med til at udvikle skræddersyede forebyggelsesinitiativer, der skal være med til at sikre, at jægerne ikke kommer til skade.

Spørgsmål og svar
Da overgangen fra det ene forsikringsselskab til det andet er sket så hurtigt, så har Danmarks Jægerforbund stillet en række opklarende spørgsmål til Miljøstyrelsen.

Du finder svarene på spørgsmålene ved at klikke her.