Ny formand i kreds 1

Af Ole Thomsen, webkoordinator, Kreds 1

På lørdagens kredsmøde i Kreds 1 valgte forsamlingen Grethe Jakobsen til ny formand, som afløser Per Henriksen efter en 6 årig periode i formandsstolen. Jeg spurgte idag Grethe Jakobsen om hun var kommet til hægterne efter lørdagens møde og hvad de første opgaver der tages hul på er. Og her er hvad hun svarede: "Ja tak, jeg er kommet mig. En god nats søvn gør jo altid underværker. Nu glæder jeg mig rigtig meget til at tage hul på opgaverne i Kredsen, sammen med Kredsbestyrelsen og vores koordinatorer. Det er jo en stor tillidserklæring at blive valgt til Kredsformand og den tillid vil jeg gøre alt for at leve op til. Det bliver rigtig spændende at følge de mange jagtforeninger og jægerråd i deres rette element over den kommende periode.

" Hvad bliver de første opgaver for jer nu?

Kredsbestyrelsen konstituerede sig allerede lige efter årsmødet og således blev næstformand Kim Fredholm, kasserer blev Henrik Juhl Jensen og Sekretær blev Mogens Engedahl. Såvel Kredsbestyrelse som koordinatorer skal allerede i arbejdstøjet den 7. marts, hvor vi holder det første fællesmøde. Her skal vi træde de første skridt til det nye samarbejde for Kredsen og tage hul på nogle af de opgaver, som allerede er lagt i støbeskeen fra 2015. Blandt andet Nyjægerdagen i Juni i Flejsborg, men også Naturmødet i Hjørring Kommune i Maj er på dagsordenen. Endelig er der jo et repræsentantskabsmøde den 30. april i Vingsted, som vi skal have forberedt de delegerede på. Så vi er allerede godt igang.

Dette var den første prøve på et blik ind i Kredsbestyrelsens arbejde, og min formodning er at, vi kan forvente mere af den slags. Derfor kan jeg kun opfordre jer til at brede budskabet til jeres bestyrelser og jagtkammerater derude. Meld jer på nyhedsbrevet for Kredsen, hvis I vil følge med i hvad der sker.

Ole Thomsen - Webkoordinator Kreds1