Undervisningsmateriale

Danmarks Jægerforbunds naturvejledning har udviklet en række undervisningsforløb til folkeskolen. Undervisningsforløbene er alle tilpasset Forenklet Fælles Mål, og er designet til at være lette at bruge i undervisningssammenhænge. Det er en perfekt måde for læreren at få naturen helt ind i klasseværelset.

Har du spørgsmål, forslag eller smag på mere inspiration til undervisningsforløb, der drejer sig om jagt og natur, kan du kontakte Danmarks Jægerforbunds naturvejleder Franz Holmberg.

Jagt og vildt i jægerstenalderen

”Jagt og vildt i jægerstenalderen” er nyt spændende undervisningsmateriale til folkeskolen, som tager elever og lærere med tusindvis af år tilbage i tiden for at lære om og opleve, hvordan vores danske forfædre levede i jæger- og samlerstenalderen.

Sammen med hæftet kan købes en kasse med vildtkød, som passer til hæftets opskrifter. Kassen indeholder en rådyrkølle på ca. 2 kg. og fire vildtandebryster, så der er nok til hele klassen.

Du kan læse hæftet og bestille kassen.

Vild mad i skolen

Vild mad i skolen er et spændende nyt formidlingsinitiativ rettet mod skoleeleverne i 6. og 7. klasse. Her får eleverne mulighed for både at lære om jagt, natur og samtidig tilberede dejlige smagsprøver på lækkert vildtkød som en afslutning på forløbet.

Landets lærere kan fra i dag bestille et klassesæt bestående af ca. 2 kg. vildtkød og undervisningsmaterialer til hele klassen. Undervisningsforløbet er hovedsageligt målrettet fagene hjemkundskab og Natur og Teknik.

Du kan læse hæftet og bestille vildt-kassen her.

Fasanhæftet

Fasanen er en af Danmarks lettest genkendelige fugle, og mange børn kan kende den fra naturen.

Danmarks Jægerforbunds naturvejledning har udviklet et undervisningshæfte, som tager udgangspunkt i fasanen, og som giver eleverne et spændende indblik i arten.

Du kan læse hæftet her.