Jagt og vildt i jægerstenalderen

”Jagt og vildt i jægerstenalderen” er nyt spændende undervisningsmateriale til folkeskolen, som tager elever og lærere med tusindvis af år tilbage i tiden for at lære om og opleve, hvordan vores danske forfædre levede i jæger- og samlerstenalderen.

I de første mange tusinde år der levede mennesker i Danmark, var jagt en nødvendighed for at overleve. Selvom vi i dag har fundet mange andre måder at skaffe føde på, kan undervisningshæftet ”Jagt og vildt i jægerstenalderen” give et indblik i, hvordan vi stadig kan bruge naturen og dens ressourcer, som man gjorde dengang. Det er fyldt med viden og praktiske opgaver, som bringer børnene i tæt kontakt med natur og historie.

Hæftet indeholder både læring om levevis, datidens dyreliv, opskrifter på stenaldermad og inspiration til aktiviteter. ”Jagt og vildt i jægerstenalderen” viser f.eks., hvordan man laver sin egen bue og pil, finder dyrespor i naturen, bygger et godt bål og tilbereder vildt, som man gjorde i år 5.000 f.v.t.

Sammen med hæftet kan købes en kasse med vildtkød, som passer til hæftets opskrifter. Kassen indeholder en rådyrkølle på ca. 2 kg. og fire vildtandebryster, så der er nok til hele klassen.

Materialet er udviklet af Danmarks Jægerforbund i samarbejde med Børge Hinds Fondens Naturskole på Valdemar Slot og 15. Juni Fonden.

Bestil undervisningsmateriale: Jagt og vildt i Jægerstenalderen

Undervisningshæftet ”Jagt og vildt i jægerstenalderen” og vildtkasse med kød koster 425 kr. og kan bestilles her hos Klosterhedens Vildt.

Bestil undervisningshæftet "Jagt og vildt i jægerstenalderen" UDEN vildtkassen her. (HUSK i mailen, når du bestiller, at oplyse leverings- og evt. fakturaadresse (såfremt de ikke er ens - du skal kun betale fragtomkostningerne).

Læs undervisningshæftet "Jagt og vildt i jægerstenalderen" som pdf her.