Offentliggjort den: 27. oktober 2021

Appen Jæger og ældre android-telefoner

Da Google ikke længere understøtter android-styresystemets version 7 og tidligere, vil ældre android-telefoner ikke længere kunne vise appen Jæger korrekt. Din android-telefon er sandsynligvis påvirket af dette, hvis den er fra 2016 eller ældre.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Hvis du bruger jægerforbundets populære app på en android telefon (dvs. alle andre smartphones end iPhones), og appen fejler, så vær OBS på telefonens styresystem. Hvis din telefon har version 7 eller derunder, vil du ikke kunne få repareret fejlen. Fejlen opstår, fordi Google er holdt op med at understøtte versionen android 7 og derunder. Så for at bruge DJ’s app skal du altså have en telefon med minimum android 8.

Danmarks Jægerforbunds app kan - for android-telefonernes vedkommende - fra dags dato derfor kun installeres og benyttes af version android 8 og opefter. Android 8 udkom i sommeren 2017, mens den forrige version er fra året før. Hvis du har en android med version 7 eller ældre og allerede har installeret appen, kan den således ikke længere opdateres. Derfor vil du desværre opleve at få fejl, når du tilgår appen.

Har du en iPhone, fungerer appen fortsat og understøttes af versioner ned til IOS 10.

En uundværlig jagtkammerat

Med appen Jæger har vi samlet en lang række af de mest efterspurgte funktioner, så de er let tilgængelige for dig. Appen finder du i både Google Play-store og i Appstore til iPhones.

• Min profil – adgang til Min side og Medlemskort. Du finder her de informationer, vi har registreret om dig og dit medlemsskab
  • Jagttider – både generelle og lokale via GPS
  • Jagtjournal - før din personlige journal og indberet direkte til vildtudbyttestatistikken
  • Markedspladsen – køb og salg af brugt jagtgrej fra jæger til jæger
  • Jagthorn – se noder og hør signaler
  • Magasiner – online udgaver af magasinerne Jæger og Medlemsbladet
  • Vejr/sol – sol op og ned, vindretning og vindstyrke
  • Schweiss-hunderegisteret – mulighed for kortvisning eller listevisning
  • Nyheder – seneste nyt fra DJ
  • Artsleksikon – viden om vildtarterne
  • Videoer – gå på opdagelse og se alt om jagt og jægerhåndværk
  • Kalender – aktiviteter i de lokale jagtforeninger
  • Skydebaner – søg en skydebane
  • Bliv medlem – mulighed for at blive medlem af DJ.

Læs mere om appen Jæger her.