Appen Jæger

I Danmarks Jægerforbund app Jæger kan du blandt andet besøge vores Markedsplads, læse magasinet Jæger hver måned, have dit digitale medlemskort lige ved hånden, ligesom du finder vejrudsigten, jagttiderne, artsleksikonet, kalenderen og meget andet, som kan lune i lommen.

Med appen Jæger har vi samlet en lang række af de mest efterspurgte funktioner, så de er let tilgængelige for dig. Appen finder du i både Google Play-store og i Appstore til iPhones.

• Køb og sælg jagtudstyr på Markedspladsen (findes også på medlemsnettet, kræver login).
  • Lej eller udlej jagt på Markedspladsen (findes også på medlemsnettet, kræver login).
  • Læs Danmarks Jægerforbunds medlemsmagasin Jæger (kræver login).
  • Få de seneste nyheder om jagt og natur fra Danmarks Jægerforbund
  • Besøg 'Min profil' - som altså er din profil - med de oplysninger, vi har om dig. På 'Min profil' finder du også den digitale version af dit medlemskort, så du altid har din dokumentation for medlemskab lige ved hånden, hvis du fx deltager i et medlemsarrangement eller lignende. På 'Min profil' kan du se en kalender, der kun indeholder de arrangementer fra den eller de foreninger, som du er medlem af.
  • Se vejrudsigten med vindretning og vindstyrke for din aktuelle placering.
  • Besøg den store Det sker i DJ-kalender med alle aktiviteterne i Danmarks Jægerforbund. Selvfølgelig med filtreringsfunktion, så du kan sortere på kategori, kreds, dato og fritekst.
  • Find den nærmeste eller rigtige skydebane i vores skydebaneoversigt. Der er både skydebaner til hagl og riffel, og du kan sortere dem på et hav af parametre.
  • Se jagttiderne - både lokale og nationale.
  • Gå på opdagelse i vores mange videoer.
  • Blive klogere på dyrene i vores artsleksikon.

Når appen er installeret

For at få adgang til dit medlemskort, dine oplysninger på Min side og for at læse de fulde versioner af bladene, skal du logge ind med de informationer, som du også bruger til at logge på medlemsnettet – dvs. din mail og selvvalgte adgangskode.

Har du aldrig været på medlemsnettet, kan du bestille en adgangskode via ”glemt adgangskode-funktionen”. Dette kræver dog, at vi allerede har registreret en gyldig mail på dig. Har vi ikke det, skal du sende dit medlemsnummer og mailadresse til Medlemsservice på medl@jaegerne.dk.

Har du spørgsmål til vores app eller oplever du fejl?

Måske kan du finde svaret på dit spørgsmål i vores FAQ nedenfor. Du kan også sende en mail til webmaster@jaegerne.dk med følgende informationer:

• Navn
  • Mailadresse
  • Hvilken telefon har du? Skriv model navn – fx iPhone 6S, Huawai P20 lite
  • Har du opdateret din mobil til nyeste version?
  • Beskriv fejlen
  • Hvornår har du oplevet fejlen?
  • Hvorfor kan jeg ikke hente app’en Jæger til min iPhone?

App'en fungerer desværre ikke, hvis du har en iPhone 5. Den kan hentes ned til alle andre, senere varianter, fra iPhone 5S og frem.

• Hvorfor viser vejrudsigten i app’en en forkert by?

Du har formodentlig ikke givet tilladelse til at app’en må bruge telefonens placering / lokation

• Hvorfor kan jeg ikke læse magasinet Jæger?

Du skal være logget ind for at kunne læse vores magasin. Du logger ind på samme måde, som du logger ind på Medlemsnettet – med mail og kode. Hvis du aldrig tidligere har været logget ind, henvend dig da til medlemsservice på medl@jaegerne.dk

• Hvordan opretter jeg en annonce på Markedspladsen?

Du logger ind og klikker på punktet ”Opret Annonce”. Du indtaster en overskrift, vælger en kategori, skriver alt om din vare og uploader et eller flere billeder. Til slut klikker du på ”Opret og gem annonce”.

• Hvordan får jeg besked, hvis nogen har skrevet til mig vedr en annonce?

Der vil stå "1 ulæst" efter Beskeder.

• Hvordan giver jeg app’en tilladelse til at kunne bruge telefonens placering?

IPHONE

Sådan slår du Lokalitetstjenester til og fra for enkelte apps.

1. Gå til Indstillinger > Anonymitet > Lokalitetstjenester.
    2. Sørg for, at Lokalitetstjenester er slået til.
    3. Rul ned for at finde appen Jæger.
    4. Tryk på appen, og vælg en indstilling:
    • Aldrig: Forhindrer adgangen til oplysninger fra Lokalitetstjenester.
    • Mens du bruger appen: Tillader kun adgang til Lokalitetstjenester, når appen eller en af dens funktioner er synlig på skærmen. Hvis en app er indstillet til Mens du bruger appen, bliver statuslinjen blå, og der vises en besked om, at din lokalitet bruges aktivt af en app.
    • Altid: Giver adgang til din lokalitet, selvom appen kun kører i baggrunden.

ANDROID

Beskrivelsen nedenfor er kun vejledende og kan afvige afhængigt af hvilken model / variant af Android du har.

Du kan gøre enhedens placering mere nøjagtig (også kaldet Google Placeringsnøjagtighed).

Slå enhedens placeringsnøjagtighed til eller fra:

1. Åbn appen Indstillinger på enheden.
    2a. Gå til Sikkerhed og placering > Placering ELLER
    2b. Gå til Forbindelser > Placeringsnøjagtighed
    3. Tryk på Avanceret > Google Placeringsnøjagtighed. (Bemærk. Hvis "Avanceret" ikke vises, eller hvis "Tilstand" vises, kan det skyldes, at din Android-version er af ældre dato. Prøv evt i stedet at google, hvordan du gør dette på en ældre Android-version).
    4. Slå "Gør placeringer mere nøjagtige" til eller fra.

Hvis en app har tilladelse til at anvende en enheds placering, kan den anvende enhedens omtrentlige placering, præcise placering eller begge dele.

1. Åbn appen Indstillinger på enheden.
    2. Tryk på Apps og underretninger.
    3. Tryk på en app.
    4. Tryk på Tilladelser.
    5. Tryk på Mere Alle tilladelser.
    6. Under "Placering" kan du gennemgå den type placering, appen anvender. Hvis du ikke kan se "Placering", finder og anvender denne app ikke din enheds placering.
    • Omtrentlig placering: Appen kan se, at din enhed befinder sig inden for et større område, der er nogle få hundrede meter på tværs.
    • Præcis placering: Appen kan se din enheds nøjagtige placering, som en prik på et kort.

• Jeg har modtaget en kode til login - hvordan ændrer jeg denne kode?

Du kan ændre direkte i app'en. Du skal starte med at logge ind med den kode, som du har modtaget på en mail.

Gå til Min Profil > Min Side.
    Et stykke nede på side finder du "Ændre adgangskode" > her indtaster din nye, selvvalgte kode og trykker på "Opdater adgangskode".