Offentliggjort den: 30. januar 2023

Februars Jæger er udkommet

Som medlem af jægerforbundet kan du i disse dage finde februar-nummeret af Jæger i postkassen og online. Er du ikke medlem endnu, kan du læse den gratis appetitvækker her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Christian Lang Jensen

Februar måneds udgave af Jæger er i skrivende stund på vej ud i postkasserne til alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Skulle bladet mod forventning udeblive, skal du følge proceduren her. Foretrækker du at læse artiklen online via hjemmesidens medlemsnet, er den allerede lagt ud og kan læses her.

Du kan se frem til endnu et spændende blad med masser af gode historier over de 116 sider, vi har til dig i denne måned. Månedens forsidefoto er taget af DJ-journalist Christian Lang Jensen og viser den dedikerede mårhundereguleringsjæger Jytte Paarup i aktion. Hende kan du læse mere om i artiklen "En afgørende indsats" på side 27 inde i bladet.

Andet nummer af fremtidens medlemsmagasin

I det hele taget afslører den nye genre af forsidefotos en spændende forandring, som bladet har gennemgået. Vi har i 2023 nemlig ”rystet posen” for også i fremtiden at udgive Danmarks bedste medlemsmagasin. Redaktionen m.fl. har brugt meget tid, har haft mange diskussioner og har truffet svære valg om form, indhold og længde. Resultatet er, at stort set alt i bladet er fornyet i sit udtryk.

Forsiden, der indtil decembernummeret 2022 har været båret af smukke fotos af dyr og fugle, afspejler nu ønsker om at få jægerne bogstaveligt talt mere ind i billedet. Meget indhold er stadig velkendt, men der er også nyt for læserne at dykke ned i. F.eks. vil hvert nummer indeholde et tema, hvor et emne kan belyses dybdegående og med flere perspektiver. I februar er temaet regulering.

Magasinet er online nu

Alle jer, der er medlemmer af jægerforbundet, kan logge ind på medlemsnettet og få adgang til denne udgave af Jæger i en læse- og bladrevenlig online udgave - eller I kan læne jer tilbage og glæde jer til at den leveres i postkassen inden for den nærmeste fremtid. Husk, at både magasinet og medlemsbladet også kan læses via appen Jæger.

Som sædvanlig har vi sammensat en gratis appetitvækker med nogle af historierne fra magasinet. Denne måned får du 34 siders læsestof kvit og frit: