Offentliggjort den: 18. juli 2022

Har du noget til vildtudbyttestatistikken?

Har du haft jagtlykken med dig på bukkejagten, eller har du haft held til at befri naturen for en mårhund eller mink, så skal det naturligvis indberettes i vildtudbyttestatistikken.

Tekst: Claus Lind Christensen

Hvis ikke du allerede har gjort det, så gør det let for dig selv og brug Danmarks Jægerforbunds app. Én af funktionerne er en jagtjournal, der er tilgængelig for alle forbundets medlemmer. Den kan du bruge som en almindelig jagtjournal, og du kan indberette vildtet direkte til vildtudbyttestatistikken.

Du kan registrere hvad du har nedlagt, hvor det er nedlagt, samt tilføje en lille beretning om dagen til dig selv. Du kan også gemme billeder fra dagen og gemme dem i din jagtjournal.

Er du ikke allerede kommet i gang med at anvende vores app, så findes den til både Apple og Android.

Som dj-medlem får du adgang til følgende:

• Jagtjournalen
  • Læs Jæger på din telefon eller tablet
  • GPS jagttider
  • Markedsplads hvor du også kan handle våben
  • Finde dit medlemskort elektronisk
  • Høre jagthornssignaler

Funktioner, der er gratis for alle:

• Vejr/sol
  • Schweisshunde
  • Nyheder
  • Artsleksikon