Offentliggjort den: 02. juli 2019

Husk tilmelding til Racedysterne 2019

Danmarks Jægerforbunds traditionelle racedyst afvikles i år søndag den 28. juli i henholdsvis Skive og Stenlille. Prøven på Fyn afholdes af praktiske årsager først lørdag den 3. august. Alle stambogsførte hunderacer er velkomne.

Tekst: Jytte Harder

Henholdsvis den sidste søndag i juli og første lørdag i august afvikles Danmarks Jægerforbunds traditionelle racedyst. Alle stambogsførte hunderacer kan deltage i Racedysten, og hver race kan stille med et hold bestående af 3 hunde samt evt. en reserve.

Prøven er en anerkendt apporteringsprøve, og der dystes i år om at blive ”Prøvens bedste hold” samt ”Prøvens bedste hund”.

De deltagende hunde udpeges og tilmeldes af specialklubberne, og skal gennem følgende 3 discipliner på dagen: Apportering af due, kanin samt apportering i vand, før vinderne sidst på eftermiddagen kan kåres. Så er du interesseret i deltagelse, så kontakt din specialklub snarest.

Racedysten afvikles i år på følgende lokaliteter:

• SJÆLLAND: Søndag den 28. juli – prøvestart kl. 8.30
    Stenlille Jagtforening, Plantagevej 1 C, Døjringe, 4180 Sorø. Prøveleder Arne Nielsen

• JYLLAND: Søndag den 28. juli – prøvestart kl. 9.00
    Skive Jagtforening, Svansøvej 9, 7800 Skive, Prøveleder Svend Aa. Madsen

• FYN: Lørdag den 3. august – prøvestart kl. 8.30
    Elmelunden, P-pladsen overfor Vejrup Vej 73, 5491 Blommenslyst. Prøveleder Per Knudsen

Det gældende regelsæt kan ses her.

Tilmelding sker ved udfyldelse af denne tilmeldingsblanket, der sendes pr. mail til sekretariatet senest 10 dage før prøven afholdelse.Hver race kan tilmelde i alt 3 hold (1 hold til hver af de tre racedyster). Det er dog ikke muligt at stille med samme hund på flere racedyster!

Tilmeldingsgebyr kr. 225, - pr. deltagende hund indsættes på konto 7854 0001288946. (der indbetales ikke gebyr for evt. reservehund).