Offentliggjort den: 11. februar 2018

Vil du vide mere om markvildt?

På markvildtets helt egen hjemmeside – markvildt.dk er der kommet et nyt tiltag. I menuen i vestre side, har den opmærksomme læser måske bemærket at der er kommet en ny fane ved navn ”Artikler om markvildt”.

Tekst: Lene Midtgaard

Fanen ”Artikler om markvildt”, er stedet hvor vi samler relevante artikler der handler om markvildt. De første to artikler er allerede lagt ind, og du kan blandt andet læse om:

1. Erfaringer fra et tysk agerhønseprojekt i Göttingen, hvor lærker er begyndt at anvende tiltag anlagt til agerhøns.

Se mere her: https://www.jaegerforbundet.dk/media/9619/tiltag-som-gavner-b%C3%A5de-agerh%C3%B8ns-og-l%C3%A6rker.pdf

1. Forskere fra Game & Wildlife Conservation Trust (GWCT) gennemførte I perioden 2011-2014 et project hvor man sammenlignede forskellen i ynglesuccesen hos langbrugslandets sangfugle, på ejendomme med regulering af husskader og krager i forhold til ejendomme uden regulering. Ynglesuccesen på ejendomme uden regulering af krage og husskade, var i den fireårige periode 10% lavere end på de ejendomme hvor man foretog regulering.

Se mere her: https://www.jaegerforbundet.dk/media/9620/regulering-af-kragefugle-gavner-landbruslandets-sangfugle.pdf