Politiet kan have mistet din ansøgning

Pga. en systemfejl har politiet mistet alle ansøgninger med betaling til våbenafdelingen mellem den 7. og 11. december. Har du sendt en ansøgning i tidrummet, skal den sendes igen.

Skrevet af: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund, 13. december 2018

I perioden fredag 7. december 2018 kl. 10:00 til tirsdag den 11. december 2018 kl. 17:00 har der været fejl i Politiets ansøgningsmodul.

Det betyder, at ansøgninger med betaling ikke er nået frem til Våbenafdelingen. Berørte har dog modtaget en kvittering for betalingen. Og den skal du bruge, når du genansøger. 

Politiet har ingen mulighed for at genskabe ansøgningerne, så du får ikke besked - det er op til den berørte selv at genansøge. 

Ansøgninger uden betaling i perioden er nået frem.

Politiet oplyser, at man skal genansøge på følgende måde:

  1. Print blanketten (findes under ”Jeg er fritaget for digital selvbetjening” under de respektive emner)
  2. Udfyld
  3. Underskriv (find eventuelt samtykkeerklæring)
  4. Send ansøgningen sammen med kvittering for betaling via www.borger.dk eller www.virk.dk.

Politiet beklager den ulejlighed, dette medfører.