Offentliggjort den: 22. september 2023

Ny loginløsning skal styrke sikkerheden

Som en del af vores fortsatte fokus på sikkerhed, lanceres ny loginløsning til DJ’s digitale platforme. I forbindelse med lanceringen skal alle brugere skifte adgangskode.

Tekst: Andreas Thørring Bastrup

Tirsdag i denne uge lancerer vi ny loginløsning til Danmarks Jægerforbunds digitale platforme. Lanceringen sker som led i fremtidssikringen af de online platforme, du har adgang til som medlem af jægerforbundet.

Ny loginløsning forbedrer sikkerheden

Som medlems- og interesseorganisation for danske jægere, er vi meget opmærksomme på følsomheden af de data, vi har adgang til igennem vores medlemssystem. Derfor er den nye loginløsning ikke blot et led i fremtidssikringen af vores digitale platforme. Den nye løsning skal også hjælpe med at højne sikkerheden og beskytte mod uautoriseret adgang til vores data.

Den nye loginløsning bygger på OAuth 2.0, der er en af de mest anvendte standarder til autorisation i forbindelse med adgang til digitale data. Standarden bliver bl.a. brugt af Microsoft og Google, og bliver derfor løbende udviklet med henblik på sikkerhed og brugervenlighed.

Første gang du logger på

Første gang du logger på gennem den nye loginløsning, bliver du bedt om at oprette en ny adgangskode. Når du indtaster e-mail og kodeord, vil systemet automatisk sende en e-mail med link til at oprette en adgangskode. Det sker, da det ikke er muligt at flytte adgangskoderne fra det gamle system grundet sikkerhed.

Når du klikker på linket, kommer du ind på en side, hvor du skal oprette din adgangskode i det nye system. Du kan fint genbruge samme kode, som du havde i den gamle loginløsning.

Hvis du får brug for hjælp med at logge på, eller oplever fejl på vores digitale platforme, kan du som altid kontakte os på tlf. 88 88 75 00 eller medl@jaegerne.dk.

Nye funktioner på vej i Jægerweb

Den nye loginløsning er også første skridt i videreudviklingen af Jægerweb, som blev lanceret tidligere i år. Hen over efteråret og vinteren, vil vi løbende lancere en række værktøjer til frivillige i hele organisationen. De nye funktioner inkluderer bl.a. muligheden for at sende mails og sms til medlemmer, oversigt over medlemstal samt et system til arrangementer og tilmeldinger.

Jægerweb er Danmarks Jægerforbund håndbog og værktøjskasse til frivillige i jagtforeninger, jægerråd, kredse og udvalg. Du kan læse mere om Jægerweb her: Ny digital platform til frivillige i Danmarks Jægerforbund