Offentliggjort den: 17. marts 2023

Ny digital platform til frivillige i Danmarks Jægerforbund

Efter næsten et års arbejde kan vi nu endelig løfte sløret for første del af Jægerweb: En forenings- og frivillighåndbog med inspiration til jægerforbundets frivillige.

Tekst og Foto: Andreas T. Bastrup

I forbindelse med årets kredsmøder, har jægerforbundets direktør, Karen Friis, været på turné rundt i landet, for at berette om seneste nyt fra administrationen. Her kunne hun løfte sløret for Jægerweb; en ny platform til forbundets frivillige.

Som frivillig i Danmarks Jægerforbund kan du allerede nu logge ind på jaegerweb.dk og tage et kig på de mange vejledninger, som ligger klar på platformen.

Grundigt forarbejde skal sikre god brugeroplevelse

Forud for lanceringen af Jægerweb ligger næsten et års arbejde, som startede i foråret 2022 med indsamling af ønsker og behov, design af platform samt udvikling af en ny platform og upload af indhold. Alt sammen for at give brugerne den bedst mulige platform og sikre, at vi understøtter vores frivillige der hvor behovet er.

Første skridt mod et nyt Tillidsmandsnet

Grundet de mange ønsker og behov fra frivillige, ansatte og medlemmer i DJ, er udviklingen af Jægerweb delt op i to faser. Den første fase indeholder den forenings- og frivillighåndbog, som allerede nu kan findes på jaegerweb.dk, mens den anden fase omfatter en række værktøjer, som skal gøre det lettere at være frivillig i DJ.

Nu hvor frivillig- og foreningshåndbogen er lanceret, arbejder vi videre med værktøjskassen. Når den er færdig, er det meningen, at Jægerweb skal erstatte det nuværende Tillidsmandsnet. Derfor kommer værktøjskassen både til at indeholde de eksisterende selvbetjeningsløsninger samt en række nye værktøjer, som er efterspurgt blandt de frivillige. De nye funktioner er blandt andet håndtering af tilmeldinger til arrangementer, udsendelse af mail til medlemmer og meget mere. Planen er i øjeblikket, at værktøjskassen lanceres i løbet af efteråret og vinteren 2023.

Se den nye forenings- og frivillighåndbog her.