Offentliggjort den: 23. august 2022

Se katalog for FM i udvidet apportering

Så er kataloget med deltagerliste, info om prøver mv. offentliggjort. Mesterskabet finder sted på Sydfyn lørdag den 27. august 2022, og alle er velkommen som publikum.

Sig nærmer tiden for årets store Forbundsmesterskab i udvidet apportering, hvor 28 hunde sammen med deres førere dyster om førstepladsen. Deltagerne har alle kvalificeret sig på udtagelsesprøver rundt omkring i landet, og nu skilles fårene for alvor fra bukkene, når startskuddet lyder i den sydfynske Slæbæk skov på lørdag. Kataloget med detaljerede informationer om de i alt 28 deltagere og prøverne er nu offentliggjort, og du kan se den her.

Hundene afprøves på tre baner: Apportering af ænder fra vand, apportering af fuglevildt og apportering af hårvildt. Hundene skal vise arbejdsglæde og vilje, de skal være dirigerbare, de skal evne at markere udkastede apportemner, de skal vise selvstændigt søg, og de skal naturligvis opsamle og bringe fundet vildt på korrekt vis til deres fører.

Publikummer kom frisk!

Som tilskuer er der også lagt op til en spændende dag, da der vil være gode muligheder for at følge med i konkurrencen fra sidelinjen. Årets forbundsmesterskaber i apportering bliver en dag med landets absolut bedste jagthunde i centrum, og ved konkurrencens afslutning kan både hunde og de heldige jagtselskaber, som nyder godt af hundenes evner, se frem til den kommende jagtsæson i topform.

Derfor håber arrangørerne da også at ikke kun deltagere, men også at rigtig mange publikummer vælger at lægge vejen forbi arrangementet.

Praktisk information

• Tid: lørdag den 27. august kl. 08.30 og forventes afsluttet med præmieoverrækkelse ca. kl. 15.30
  • Sted: Slæbæk Skov 6, 5771 Stenstrup
  • Prøveleder: Per T. Knudsen