Offentliggjort den: 19. august 2022

FM 2022 i udvidet apportering

DJ afholder traditionen tro den sidste lørdag i august FM i udvidet apportering. Det sker i år på Sydfyn, og alle interesserede publikummer er velkomne.

Tekst: Jytte Harder
Foto: Jan Skriver

Der er tale om jægernes uofficielle Danmarksmesterskab, når forbundsmesterskabet (FM) i udvidet apportering løber af stablen fra morgenstunden lørdag den 27. august. I år sker det i kreds 5, nærmere betegnet ved Stenstrup på Sydfyn, hvor Danmarks bedste jagthunde konkurrerer til lands og til vands, på fjer og på hår, når den bedste af de trofaste firbenede jagtmakkere skal findes.

Der dystes i de tre discipliner, nemlig apportering af fuglevildt, apportering fra vand og apportering af hårvildt, og der er lagt an til hundearbejde af meget høj klasse. 30 hunde er kvalificeret til mesterskaberne. Dagens arrangement starter med parole kl. 08.30, og der vil være mulighed for forplejning i løbet af dagen.

Publikummer kom frisk!

Som tilskuer er der også lagt op til en spændende dag, da der vil være gode muligheder for at følge med i konkurrencen fra sidelinjen. Årets forbundsmesterskaber i apportering bliver en dag med landets absolut bedste jagthunde i centrum, og ved konkurrencens afslutning kan både hunde og de heldige jagtselskaber, som nyder godt af hundenes evner, se frem til den kommende jagtsæson i topform.

Derfor håber arrangørerne da også at ikke kun deltagere, men også at rigtig mange publikummer vælger at lægge vejen forbi arrangementet.

Praktisk information

• Tid: lørdag den 27. august kl. 08.30 og forventes afsluttet med præmieoverrækkelse ca. kl. 15.30
  • Sted: Slæbæk Skov 6, 5771 Stenstrup
  • Prøveleder: Per T. Knudsen

Kataloget med prøvedeltagere er ikke klar endnu, men vil blive publiceret her på hjemmesiden snarest muligt.