Offentliggjort den: 26. august 2022

Husk at bruge foreningsvejlederne

Det nye korps af foreningsvejledere, der er sat i verden for at række jagtforeningerne en hjælpende hånd, er i fuld gang med indsatsen. Husk, at I altid kan ringe til jeres foreningsvejleder, hvis I har spørgsmål!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Som vi kunne fortælle om tidligere på året, er konceptet ”Hjælp til foreningen som forening” en ny indsats i Danmarks Jægerforbund, som har fokus på jagtforeningerne. Med indsatsen kan man som jagtforening få sparring og rådgivning, mulighed for at gennemføre udviklingsforløb og få masser af inspiration til foreningens arbejde. Som led i denne indsats har Danmarks Jægerforbund oprettet et korps af dedikerede foreningsvejledere med rod i hver sin kreds, som skal understøtte de lokale jagtforeninger.

Første step i indsatsen, som rullede i gang først på året, var at foreningsvejlederne sendte mails ud til formændene i alle kredsens jagtforeninger med en kort beskrivelse af muligheden for at få hjælp. Herefter gik det store arbejde i gang med at ringe rundt til formændene for alle jægerforbundets jagtforeninger, for på den måde at indlede en dialog om mulighederne og foreningens eventuelle behov.

- Dog er det vigtigt at slå fast, at I ikke behøver sidde og vente på at blive ringet op. Som jagtforening er man altid velkommen til selv at tage kontakt til den regionale foreningsvejleder, hvis man brænder inde med et spørgsmål. Det kan være at man har brug for hjælp til at komme i gang med en ny aktivitet, som foreningsvejlederen kan understøtte og vejlede i - eller noget helt andet, siger Anne-Mette Hoffmann-Christensen, foreningskonsulent i jægerforbundet.

I september 2021 blev Anne-Mette Hoffmann-Christensen ansat til at arbejde med indsatsen, og det er hende, som har samlet korpset af foreningsvejledere. Du kan læse mere om konceptet ”Hjælp til foreningen som forening” samt få konkattinfo om din regionale foreningsvejleder på medlemsnettet her.