Offentliggjort den: 27. januar 2022

Februars Jæger er på gaden

Som medlem af jægerforbundet kan du i disse dage finde februar-nummeret af Jæger i postkassen og online. Er du ikke medlem endnu, kan du læse den gratis appetitvækker her.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Så blev det snart februar, og næste nummer af Jæger er på vej. I skrivende stund er bladet på vej ud i postkasserne til alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Skulle bladet mod forventning udeblive, skal du følge proceduren her. Foretrækker du at læse artiklen online via hjemmesidens medlemsnet, er den allerede lagt ud og kan læses her.

Som sædvanlig er der maser af spændende stof i vente. På side 32 kan du f.eks. læse om køb af brugte våben på auktioner, såsom Lauritz.com, mv. Der kan nemlig gøres gode køb, men der er også en række faldgruber, som du skal være opmærksom på - og dem beretter artiklen om. På side 42 bringer vi historien om samarbejdet mellem jægerforbundet og Dansk Ornitologisk Forening, der er gået sammen i kampen mod faunakriminalitet i forb.m. rovfugledrab. Du kan også læse artiklen "I gang med fitness," der omhandler fitness for hunden - finurligt? Læs selv med på side 104.

Dette - og meget, meget mere over de 116 sider - kan du se frem til i februar-udgaven af Jæger.

Forsidebilledet af dette nummer er i øvrigt taget af fotograf Silas Orbe. Edderfuglen er en af vores absolut smukkeste fugle – og et yndet jagtobjekt. Desværre er bestanden under pres, hvilket betyder indskrænkninger i jagten.

Magasinet er online nu

Alle jer, der er medlemmer af jægerforbundet, kan som sagt logge ind på medlemsnettet og få adgang til magasinet i en læse- og bladrevenlig online udgave - eller I kan læne jer tilbage og glæde jer til at den leveres i postkassen inden for den nærmeste fremtid. Husk, at både magasinet og medlemsbladet også kan læses via appen Jæger.

Som sædvanlig har vi sammensat en gratis appetitvækker med nogle af historierne fra magasinet. Denne måned får du 22 siders læsestof kvit og frit: