Offentliggjort den: 17. august 2021

Spritnyt Jagtprøven.dk til jagttegnsundervisning

I dag lanceres jægerforbundets opdaterede og videreudviklede online-univers til uddannelsen af nye jægere.

Tekst: Jes Mikkelsen

Imens coronavirus har hærget landet og sat en kæp i hjulet for både jagttegnsundervisning og jagtprøver, har Danmarks Jægerforbund brugt tiden på at udvikle et helt nyt og flot onlineunivers til jagttegnsundervisningen.

Alt det kendte og masser af nyt

Jagtprøven.dk indeholder fortsat alt det som aspiranter og jagttegnskursuslærer sætter så stor pris på – lydbog, film, ekstramaterialer og tests magen til myndighedernes jagtprøve. Alt sammen med ufravigeligt solidt jagtfagligt niveau og i overensstemmelse med intentionen i bekendtgørelsen om jagttegn.

Som noget nyt samles alle materialer til jagttegnskursuslæreren også på Jagtprøven.dk, så man ikke skal tilgå forskellige hjemmesider for at planlægge sin undervisning. Derudover indeholder platformen en lang række tiltag til støtte i jagttegnsundervisningen. Jagttegnskursuslæreren kan kommunikere med holdet via siden, sende tests direkte til aspiranterne og følge deres udvikling, samt hente eller oprette lektionsplaner til undervisningen.

Gratis for medlemmer

Adgangen til Jagtprøven.dk styres ikke længere at købet af bogen Jagttegn. På den nye hjemmeside er det Danmarks Jægerforbunds medlemssystem, der giver adgang, og der er fri adgang for kursistmedlemmer og jagttegnskursuslærere i forbundet.

Alle materialer på Jagtprøven.dk er gratis for brugerne og bogen Jagttegn, samt det tilhørende lovhæfte, findes på siden i Ipaper-version. Ønsker aspiranten at få bøgerne i fysisk form, kan de fortsat købes i SEGES' netbutik, og under uændrede vilkår ift. rabat via jagttegnskursuslæreren.

Samtidig med lanceringen af Jagtprøven.dk udvides kursistmedlemsskabet i Danmarks Jægerforbund fra 12 til 18 måneder, så tidshorisonten er afstemt med adgangen til myndighedernes jagtprøve, og aspiranterne fortsat har adgang til medlemsfordele, i en periode efter at jagttegnet er i hus.

Login allerede i dag

Jagtprøven.dk er i luften fra dags dato, og du skal ikke gøre noget specielt for at komme i gang. Klik dig direkte over på www.jagtproeven.dk og se den fantastisk flotte side med det samme. Du logger ind på siden med de samme login-oplysninger, som når du logger ind på DJ’s medlemsnet.

Webinar - Kom godt fra start

I løbet af efteråret præsenteres Jagtprøven.dk igennem en række webinarer for jagttegnskursuslærere og andre interesserede, så alle kan være klar til vinterens undervisningssæson.

Find en dato der passer dig herunder, og tilmeld dig allerede nu.

Nyt kort på jaegerforbundet.dk

Det gamle kort over jagttegnsundervisningen udgår til årsskiftet. I stedet kan du som jagttegnskursuslærer på det nye Jagtprøven.dk oprette et visitkort for din undervisning og få det vist på DJ’s hjemmeside. Som noget nyt kan du oprette dine undervisningshold på platformen og vælge at reklamere for dit kursus direkte på jaegerforbundet.dk.

Det gamle site findes stadig

Har du aspiranter, som er i gang med jagttegnsundervisningen, og som savner den gamle hjemmeside, kan du berolige dem med, at den stadig er der, og fungerer som sædvanligt. Øverst på det nye Jagtprøven.dk ligger der et banner med et link direkte videre til den gamle side, så de får ikke forstyrret deres uddannelse. Kommer banneret ikke frem, kan det gamle site tilgås på old.jagtproeven.dk.

Få hjælp hvis teknikken driller

Jagtprøven.dk har indbygget et smart hjælpesystem - freshdesk. Nederst i højre hjørne finde du på alle sider et lille ’Hjælp’ ikon. Tryk på det - så finder du vejledninger til det meste, og kan endda sende fejlbeskrivelser direkte ind til supporten, som hurtigt vil rette til. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at der er mange detaljer, som skal falde på plads. Hvis teknikken bliver ved med at drille, sidder der også medarbejdere klar hos jægerforbundet til at hjælpe dig. Ring direkte til receptionen hos DJ på tlf. 88 88 75 00 så bliver du stillet direkte til supporten.

Officiel lanceringsdato er 1. september

Jagtprøven.dk lanceres officielt i alle Danmarks Jægerforbunds medier d. 1. september.  Som jagttegnskursuslærere i forbundet har du derfor fået adgang til siden før alle andre, så du har mulighed for at blive fortrolig med hjemmesiden, inden aspiranterne står klar til undervisningen.

Klik direkte over på Jagtprøven.dk og se den nye hjemmeside