Offentliggjort den: 12. april 2021

Skal du uddannes til skydeleder?

Skydelederuddannelsen er første step mod at blive færdiguddannet riffelinstruktør. Næste kursus er den 24. april i Ulfborg. Læs mere herunder og tilmeld dig nu.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Der er stor interesse for deltagelse i Danmarks Jægerforbunds skydeuddannelser. Derfor har vi oprettet et nyt kursus for skydeledere. Kurset finder sted på skydebanerne i Ulfborg lørdag den 24. april kl. 09.00-16.00. Deadline for tilmelding er torsdag den 15. april.

Med en bestået skydelederuddannelse kan man både sikkerheds- og forsikringsmæssigt stå for en riffelskydning i regi af Danmarks Jægerforbund. Uddannelsen giver dig den baggrundsviden, der skal til, for at du kan gennemfører en riffelskydning efter gældende regler og bestemmelser. Skydelederuddannelsen giver dig derudover alt den viden og alle de færdigheder, du skal bruge for sikkerhedsmæssigt forsvarligt at kunne lede en riffelskydning.

Skydelederuddannelsen giver adgang til den videre uddannelse til riffelinstruktør. Uddannelsen til riffelinstruktør består af:

Læs mere om uddannelsen til riffelinstruktør