Offentliggjort den: 15. maj 2020

Så genåbner DJ's skydeskole
på Kalø

Fra på mandag den 18. maj er det igen muligt at booke skydeinstruktion i Danmarks Jægerforbunds skydeskole på Kalø.

Tekst: Lars Thune Andersen
Foto: Flemming Højer

Danmarks Jægerforbund tilbyder individuel skydeinstruktion til alle jægere, der ønsker at forbedre deres træfsikkerhed på jagt. Vi tilbyder normalt skydeinstruktion på to baner i Jylland, nemlig Kalø Skydebane ved Rønde og Flejsborg Skydecenter ved Farsø. Disse har dog hidtil holdt lukket over en længere perioder pga. corona-situationen. Men ikke mere.

I første omgang åbnes for skydeskolen på skydebanen ved Kalø, men så snart vi er klar, åbner vi også for booking af skydeinstruktion på Flejsborg skydecenter. Instruktionen her vil foregå på fredage.

Instruktørerne følger Danmarks Jægerforbunds retningslinjer for instruktionen som er udarbejdet efter sundhedsstyrelsens retningslinjer.

• Undgå ansigt til ansigt kontakt og hold 1 meters afstand fra næse til næse
  • Undgå at berører de samme overflader som kursisten/instruktøren
  • Undgå at bruge det samme gevær til flere kursister. Hvor dette ikke er muligt bør geværet aftørres med håndsprit mellem hver kursist
  • Husk at afspritte hænder hyppig
  • Undgå brug af kontanter.

Læs mere om vores corona-retningslinjer.