Offentliggjort den: 09. april 2019

Sæt kryds i kalenderen: ERFA-møder for jagttegnskursuslærere er på vej

Danmarks Jægerforbund er igen klar med gratis efteruddannelse til alle jagttegnskursuslærere. Kom og vær med til at diskuter fremtiden for jagttegnsundervisning

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

I 2018 var ERFA-møderne for jagttegnskursuslærere suspenderet da alle interessenter omkring jagtprøven var optaget af Miljøstyrelsens obligatoriske efteruddannelseskurser. I 2019 byder Danmarks Jægerforbund igen indenfor til en spændende møderække om jagttegnsundervisning over hele landet.

Det endelige program og nagelfaste datoer er lige på trapperne. For nogle møder ligger tid og sted allerede fast, så slå et stort kryds i kalenderen, så du ikke misser muligheden for en god aften i selskab med dine kollegaer i jagttegnsundervisningen

ERFA-møderne afholdes i hele landet og afvikles som fyraftensmøder

• Kreds 1, Nordjylland:
  • 6. juni i Aalborg Jægerklub

• Kreds 2, Vestjylland:
  • Flugtskydningsbanen Ruskær – dato er på vej (juni)

• Kreds 3, Østjylland:
  • 18. juni på Karpenhøj Naturcenter

• Kreds 4, Sønderjylland:
  • 21. maj i Jels Motel & Sportscenter

• Kreds 5, Fyn:
  • 3. juni i Skytteforeningshuset i Nr. Esterbølle

• Kreds 6, Sydsjælland:
  • 12. juni i Næstved Skytteforening

• Kreds 7, Nordsjælland:
  • 11. juni i Hagested-Gislinge Jagtforening

Tilmelding

Tilmeldingen sker via Jægerforbundets tilmeldingssystem Flexminds. Links til tilmelding udsendes snarest i dette nyhedsbrev

Program

Programmet for aftenen vil tage udgangspunkt i de mange spændende dilemmaer fra Miljøstyrelsens efteruddannelse i 2018. Derudover vil fokus ligge udvikling og optimering af Jægerforbundets undervisningsmateriale samt dialog om jagtens, jagtprøvens og nyjægernes fremtid.