Offentliggjort den: 01. juli 2019

Ledige pladser: Uddan dig til Herregårdsjæger!

Er du vild med jagt og natur, og drømmer du om en uddannelse indenfor jagt- og vildtforvaltning? Så er herregårdsjæger- og vildtforvalteruddannelsen lige noget for dig! Der er stadig ledige pladser til opstart i juli 2019.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Herregårdsjæger- og vildtforvalteruddannelsen er et forløb med skiftevis teori på vildtforvaltningsskolen og elevtid hos en læremester. Uddannelsen er opbygget således, at de første år er uddannelse som herregaardsjæger, og de sidste 9½ måneder er uddannelse som vildtforvalter. Den samlede uddannelse er tidsmæssigt berammet til 4½ år.

Uddannelsen er SU-berettiget på skoleopholdene (medmindre disse betales af læremester), og du aflønnes af læremesteren i elevtiden.

En alsidig karriere med natur og jagt

Du vil efter endt uddannelse kunne arbejde professionelt med natur og jagt.

Du vil typisk blive ansat til at varetage jagt-, vildt- og naturinteresser på en større ejendom. Det kan være et gods eller en anden større jordbesiddelse. På disse ejendomme er jagtvæsenet en vigtig driftsgren på linje med skovbrug, landbrug og ejendomsudlejning. Det er en betydelig indtægtskilde at udleje jagten samt at afholde større jagter.

Ud over arbejdet med jagten arbejder du også med naturforvaltning. Mange steder er du ansvarlig for opdræt og udsætning af fjervildt, som fx fasaner, agerhøns og gråænder.

Ledige pladser i juli 2019

Vi har stadig ledige pladser på uddannelsen, som starter i juli - og vi har lærermestre rundt omkring i landet, som bare venter på at du starter i forpraktikken i løbet af måneden.

Så skynd dig at kontakte projektleder Peter Smærup på mail psm@jaegerne.dk og hør mere om dine muligheder.

Læs meget mere om uddannelsen her.