Video: Se vores debatter fra Naturmødet

Det har været en travl og begivenhedsrig dag på Naturmødet for Danmarks Jægerforbund. To af debatterne, der foregik i jægernes telt om mårhunden og markvildtstriber, livesendte vi på Facebook. Find dem her.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Der har været gang i Hirtshals på en solbeskinnet fredag, hvor Naturmødet trak masser af besøgende til byen. I Danmarks Jægerforbunds telt havde rågefjerne knapt lagt sig efter at en masse femteklasseselever havde tilberedt fuglene med politikere og forskere - til stor glæde for publikum, inden der igen var gang i scenen.

Først stod den på debat om mårhunde, hvor hovedbestyrelsesmedlem i DJ Jens Venø Kjellerup sad i sofaarrangementet med Egon Østergaard (DOF), Simon Kollerup (Socialdemokratiet), Pia Adelsteen (Dansk Folkeparti) og Jørn Bøgen (mårhundereguleringsjæger).

Dernæst var det markvildtstriberne og deres gavnlighed for biodiversiteten, der var til debat. Det tog et panel med Thyge Nygaard (Danmarks Naturfredningsforening), Rasmus Ejrnæs (Aarhus Universitet), Knud Flensted (Dansk Ornitologisk Forening) og Jakob Bergmann Nielsen (Danmarks Jægerforbund) sig af.

Herunder kan du se begge debatter, der blev livesendt på Facebook. Derfor får du altså den komplette pakke med tekniske problemer, svingende kvalitet på grund af mobilsignalet og alt det andet, der følger med.

Du vil senere kunne læse mere om debatterne her på siden. God fornøjelse.

Mårhunden - skal den udryddes eller ej?

Giver "køkkenhavestriber" biodiversitet?