Hvordan får vi børnene tilbage i naturen?

Det handler både om kreativitet, Danmarks fremtid og uddannelsen som menneske, når hjerneforsker Kjeld Fredens fortæller om vigtigheden af, at børnene kommer ud naturen. Men hvordan sikrer vi os, at det hele ikke kommer til at handle om det digitale? Det sætter Danmarks Jægerforbund til debat på Folkemødet på Bornholm.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Spørger man videnskaben, kan vigtigheden af at børn kommer ud i naturen ikke understreges nok. Men hvordan bliver en verden, hvor det digitale går hånd i hånd med naturdannelse til virkelighed?

Den debat tager vi med undervisningsminister Merete Riisager (LA) på Folkemødet på Bornholm.

Fredag klokken 10:30 – 12:00 i Brandstationens Debattelt mødes ministeren nemlig med Claus Lind Christensen (DJ), Nordea Fondens direktør Henrik Lehmann Andersen, bestyrelsesmedlem i Friluftsrådet Flemming Torp og centerleder ved Center for børn og natur, Københavns Universitet, Søren Præstholm.

Debatten hedder ”Hvordan får vi børnene tilbage i naturen?”

På Naturmødet i maj tog vi første del af debatten, blandt andet sammen med Kjeld Fredens, som du kan se i videoen herover.