Skal vi have allemandsret i Danmark?

Det spørgsmål stiller Friluftsrådet på Naturmødet i Hirtshals. Vi kender det fra Norge og Sverige, hvor enhver har ret til at færdes og campere stort set alle steder i naturen. Skal vi også have allemandsret i Danmark? Kom og deltag i debatten på Naturmødet fredag de. 25. maj.

Skrevet af: Torsten Lind Søndergaard, Danmarks Jægerforbund, 22. maj 2018

Adgang til en fælles natur er en forudsætning for, at vi kan komme ud i naturen og få gode oplevelser. Men er mulighederne for at komme ud i naturen gode nok i dag - i offentlig natur og i privatejet natur? Hvordan kan adgangsforholdene blive bedre - og skal de overhovedet det? Er Allemandsret, som vi kender den fra nordiske naboer, svaret på friluftsfolkets ønsker og behov? Eller er der grænser for adgang til naturen i Danmark?

Friluftsrådet stiller spørgsmålene til en debat mellem politikere og organisationer, brugere og ejere i en klassisk debat på Thunderdome, hvor meningerne brydes og nye alliancer opstår.

Med i debatten er formand for Friluftsrådet Lars Mortensen, viceformand i Landbrug & Fødevarer Lone Andersen, formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen og folketingskandidat for Enhedslisten Øjvind Vilsholm

Debatten finder sted fredag den 25. maj fra kl. 20.00-21.00 i Thunderdome

Du kan finde den fulde oversigt over, hvor du kan møde Jægerforbundet på Naturmødet 2018 her