Naturmødet skudt i gang med ministerbesøg hos jægerne

Den nye miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen åbnede årets Naturmøde i Hirtshals på den store scene og gik herefter ned for at hilse på jægerne og Claus Lind Christensen i Danmarks Jægerforbunds telt – det resulterede i en olfert til den nye minister.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Få øjeblikke efter at Venstres nye miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen havde erklæret Naturmødet for åbent, og betonet at miljø kommer før fødevarer i hans ministerium, lagde han vejen forbi Danmarks Jægerforbunds telt.

Her blev der blandt andet tid til at hilse på forbundets formand Claus Lind Christensen, der fortalte om vigtigheden af fokus på fødekæder og natur i det åbne land. Herefter kom Jakob Ellemann-Jensen ind i kreds 1’s digitale skydebiograf, hvor han skød til løbende vildt i den opsatte skydebiograf – det gav en olfert til ministeren.

Se videoen fra ministerens besøg i teltet i toppen af nyheden.

Husk, at folkefesten i Hirtshals fortsætter indtil lørdag – blandt andet med masser af arrangementer i Danmarks Jægerforbund telt og med debatter med jægere på mange af arrangementets andre scener.

Du kan få det fulde overblik over Jægerforbundet aktiviteter på mødet her.