Læs i Jæger august 2018

Jæger 8/2018 er klar i app'en og på nettet. Og senest den 3. august skulle det også ligge klart i din postkasse. Se et par af højdepunkterne fra magasinet - og find en gratis smagsprøve, hvis du endnu ikke er medlem.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Efter en sommermåned i dvale er Jæger atter på vej ud til medlemmerne af Danmarks Jægerforbund. Det sker samtidigt med, at de første jagter går ind, nu hvor du kan gå på jagt efter grågås i august.

I dette nummer kan du blandt andet møde to af de "nye" spillere på det miljø- og jagtpolitiske område. Jæger har nemlig taget en snak med både den nye miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen og den nye præsident i Danmarks Naturfredningsforening, Maria Reumert Gjerding.

Jagtens minister anerkender jægernes naturindsats, s. 26 - 27

Vi deler kærligheden til naturen, s. 56 - 57.

Er din plan at dase i den uendelige sommer med en god jagthistorie, er de naturligvis også klar i bladet. Fx kan du møde Tom Søby, der er bidt af et galt svin og har rejst jorden tynd for at jage de forskellige grisearter.

Vi har også en masse gode råd til, hvordan du kommer igang med vildsvinejagten.

Grisejagt med krudt, kugler, pile, kniv og spyd, s. 38 - 40.

Gode råd om jagt på vildsvin, s. 94 - 98.

Noget andet, der også er vildt, er Lille Vildmose i Himmerland. Her færdes verdens største hjort hjemmevant i rørsump, birkeskov og pilekrat. Men elgen kommer næppe uden for det hegnede område. Jan Skriver har besøgt vildmosen og dens beboere.

Vildmosen er blevet vildere, s. 20 - 24.

God fornøjelse med bladet, der altså skal være fremme hos dig senest den 3. august. Hvis det ikke er tilfældet, skal du lave en reklamation, så vi kan få rettet op på fejlen. Se mere om det her.

Du kan også læse magasinet på medlemsnettet og i vores app.

Læs en gratis smagsprøve af Jæger