Offentliggjort den: 02. maj 2017

Hunulven er endegyldigt dokumenteret

Det er nu endegyldigt dokumenteret, at der er en hunulv i Danmark - nærmere betegnet i Vestjylland. Det skriver DCE på deres hjemmeside.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Max Steinar, Danmarks Jægerforbund (billedet er fra Skandinavisk Dyrepark)

Tilbage i november 2016 skrev vi her på Danmarks Jægerforbund om flere uafhængige naturbrugere, der havde set to ulve gå sammen i Vestjylland.

LÆS MERE: To ulve går sammen i Vestjylland

Erfaringen med ulve der går sammen er, at det ofte fører til unger. Men det er først nu, at der er kommet endeligt dokumentation på, at der er en hunulv i Vestjylland. Dermed har Danmark fået sin første dokumenterede hunulv.

Det skriver DCE, Aarhus Universitet, i dag på deres hjemmeside. Du kan læse deres nyhed og få svar på mange flere spørgsmål her.

Du kan læse mere om ulven og Jægerforbundets holdning til den i vores artsleksikon.