Offentliggjort den: 01. november 2016

Oplev Mere - Brug Naturen

Friluftsrådets projekt, Oplev Mere - Brug Naturen, der sigter efter at lære danskerne om reglerne for færdsel og ophold i naturen, lanceres med et spændende arrangement den 2. november.

Tekst: Niels Henrik Simonsen, Danmarks Jægerforbund

Som vi omtalte her på nyhedssiden den 6. september, arbejder Friluftsrådet i øjeblikket med en oplysningskampagne ’Oplev Mere - Brug Naturen’, som skal give børn, unge og voksne bedre muligheder for at opleve mere i naturen. Oplysningskampagnen om reglerne for færdsel og ophold i naturen har det formål, at den danske befolkning, via et styrket kendskab til reglerne for færdsel og ophold i naturen, oplever forbedrede muligheder for et aktivt friluftsliv.

Tirsdag den 2. november 2016 fra kl. 15-18 lancerer Friluftsrådet kampagnen med en åbningsevent på Boserupgård Naturcenter. Her vil være taler fra en række organisationer samt en lang række aktiviteter, smagsprøver m.v. Danmarks Jægerforbund støtter kampagnen, og vi vil være til stede ved åbningen.

Har du lyst til at få en god oplevelse i naturen, skal du bare møde op.

Fra primo november kan man desuden finde kampagnematerialer på den nye kampagnesite www.oplevmere.nu

Du kan se invitationen til arrangementet her: