Offentliggjort den: 12. januar 2023

Søg tilskud hos Friluftsrådet

Har du eller din jagtforening en god idé til et projekt, der forbedrer mulighederne for befolkningens friluftsliv og naturforståelse? Så søg om tilskud fra Udlodningsmidler til Friluftsliv. Næste frist for ansøgninger er 15. februar 2023.

Tekst: Hanne Smedegaard
Foto: Adam Grønne

Friluftsrådet har en pulje på 15 millioner kr. til uddeling i 2023 til initiativer, der forbedrer mulighederne for befolkningens friluftsliv og naturforståelse. Der gives tilskud til lokalt forankrede projekter inden for tre temaer:

• Fysiske rammer for friluftsliv
  • Vandfriluftsliv og
  • Børn og unges friluftsliv

Der kan søges om støtte fra 20.000 kr. Næste ansøgningsfrist er 15. februar 2023.

Endvidere har Friluftsrådet en ny fokuspulje, ”Nat i naturen, naturoplevelser i mørket”, hvor de ønsker at sætte fokus på naturoplevelser i mørket og anfører, at ”når mørket falder på, åbner en ny verden af oplevelser sig. Nattens dyr og stjerne kommer frem. Vi tvinges til at bruge andre sanser end synet og får mulighed for at opleve naturen på nye og mere intense måder."

Der er afsat 2,5 millioner kr. i denne pulje, og der kan søges tilskud på mellem 5.000 og 30.000 kr. Også her er ansøgningsfristen den 15. februar.

Deltag i webinar og bliv klogere

Har det din eller din jagtforenings interesse at ansøge om nogle af ovenstående midler, så overvej at deltage i Friluftsrådets webinar med titlen "Søg om tilskud til lokale projekter."

Webinaret finder sted den 18. januar kl. 17.00 – 17.30, hvor de fortæller om puljen, og hvor du kan få besvaret spørgsmål hertil. Tilmelding til webinaret sker på dette link, hvor du også kan læse mere om puljen.