Fra skydespil i folkeskolen til bøssemager i Bjerringbro

For 23-årige Thomas Jensen startede passionen for våben foran computerskærmen. I dag er han bøssemager i Bjerringbro. Læs artiklen i januarudgaven af Jæger og se filmen her.

Tekst og video: Søren Vendelbo

- Goddag hr, lyder det, når man træder gennem døren til Bjerringbro Bøssemagerforretning.

Bag de formelle ord står våbenmekanikeren, Thomas Jensen, der i sommers rev teltpælene op og flyttede til byen for fast arbejde i forretningen. Den 23-årige byder smilende velkommen indenfor i hans verden. Først gennem forretningen med jagttøj og outdoorudstyr og så videre til hans komfortzone, værkstedet.

For 23-årige Thomas Jensen startede passionen for skydere og våben foran computerskærmen med folkeskolekammeraterne. I dag er våben blevet Thomas’ levevej i en branche, som færre og færre benytter sig af.

Se filmen herover og læs artiklen i Jæger, januar 2023.