Offentliggjort den: 15. marts 2022

Sommercamp 2022: Jagt og natur i børnehøjde

Er dit barn født mellem 2010 og 2014 og til masser af frisk luft, jagt, fiskeri og naturoplevelser? og til masser af frisk luft, jagt, fiskeri og naturoplevelser? Så er en sommercamp med projekt Bliv NaturligVis garanteret sagen. Vi arrangerer 9 spændende camps over hele landet, og du kan tilmelde dit barn nu!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

På Sommercampen får du en unik mulighed for at opleve mange af de ting en jæger eller lystfisker oplever. Vi skal både fiske og stå tidligt op om morgenen for at gå på jagt efter råbukken. Hvor tæt kan vi komme på dyrene? Vi bygger også vores egne buer og sidder og snitter foran bålet og mange andre spændende ting. Vi bor primitivt og opholder os udenfor det meste af tiden. Vi kommer til at bruge meget tid ved bålet, hvor vi selv laver vores mad og bruger de bedste af naturens råvarer. Skyder eller fanger vi ikke noget, så er der ikke kød til aftensmaden.

Bliv NaturligVis er et formidlingsprojekt skabt i et samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund og Danmarks Sportsfiskerforbund. Projektet har til formål at bringe jægernes og lystfiskernes engagement og viden om naturen ud til børn i skoler, daginstitutioner, mv. Projektet er støttet af Nordea-fonden.

Hvem kan være med

For at deltage skal dit barn være født mellem 2010 og 2014 og have lyst til at bruge nogle dage af din sommerferie i det fri sammen med andre, som også har lyst til spændende jagt- og fiskeoplevelser i naturen. Der stilles ingen krav til særlige jagtkundskaber eller -udrustning. Sommercampen varer tre dage med to overnatninger, og der er sommercamps over hele landet.

• Pris for juniormedlemmer af Danmarks Jægerforbund eller Danmarks Sportsfiskerforbund: kr. 650,-
  • Pris for ikke-medlemmer: kr. 750,-
  • Prisen er inkl. al forplejning, logi og materialeforbrug under campen.

Sådan tilmelder du dig

Der planlægges i alt 9 sommercamps rundt om i hele landet i perioden fra den 24. juni til den 27. juli 2021, afhængig af den enkelte kreds. Ved tilmelding skal du huske at angive barnets alder under bemærkninger. Udfyld venligst også spørgsmål om tilladelse til fotografering af barnet på kursusdagene samt om barnet må bade ved stranden under opsyn af en voksen.

Klik på linkene herunder for at gå til tilmelding: