Offentliggjort den: 20. januar 2022

Nordic Outdoor Show skubbes til august

Detailhandlen har udfordringer med at hjemtage varer, og udenlandske udstillere lider under rejserestriktioner. Derfor har MesseC i Fredericia sammen med et enig advisory board valgt at rykke Nordic Outdoor Show til august 2022.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

- Der har været en overvældende stor interesse fra både udstillere, samarbejdspartnere og interessenter til Nordic Outdoor Show. Derfor har det været en svær beslutning at skubbe messen, siger projektleder Henrik Hove i en pressemeddelelse og uddyber, at udstillernes manglende varer på hylderne, specielt indenfor outdoor- og lystfiskersegmentet, og store praktiske hindringer for de udenlandske udstillere har gjort, at arrangørerne finder det rigtigt for alle at flytte messen.

Ifølge de oprindelige planer var det ellers meningen, at messen - som ikke blot er en jagt- men også en lystfisker-messe - skulle afvikles i slutningen af marts. Den nye dato er sat til den 19.-21. august 2022.

Både MesseC i Fredericia, som er arrangøren bag messen, og det tilknyttede advisory board er enige om det fornuftige i at udskyde afviklingen af messen, hvor hele outdoorsegmentet for første gang samles under samme tag.

Danmarks Jægerforbunds repræsentant i advisory boardet, våbenkonsulent Nicholai Vigger Knudsen, tilslutter sig ubetinget:

- Vi bakker op om beslutningen set i lyset af de udfordringer corona har skabt. Vi ser frem til at møde så mange publikummer som muligt, og det lader sig bedst gøre når vi har de optimale vilkår for afvikling af messen er til stede, lyder det fra Vigger Knudsen.

Udover Nicholai Vigger Knudsen fra jægerforbundet består advisory boarded desuden af bl.a. Jens Ulrik Høgh fra Nordisk Safari Klub, Søren Vesth fra Garmin, Lars Engel, som blandt andet producerer jagt og outdoor brandet Deerhunter, samt Thomas Danielsen fra Blaser Group.

Danmarks Jægerforbund er officiel samarbejdspartner i Nordic Outdoor Show 2022.