Offentliggjort den: 31. maj 2021

Ny messe for jægere, lystfiskere og outdoor-folket

I marts 2022 er der premiere på Nordic Outdoor Show i Fredericia, som bliver et kæmpe jagt-, fiskeri- og outdoor-mekka under ét tag.

Potentialet er stort, når MESSE C Fredericia den 25.-27. marts 2022 åbner dørene til Nordic Outdoor Show, en helt ny publikumsmesse for jægere, lyst- og fritidsfiskere samt alle de danskere, for hvem naturen danner rammen om deres fritidsliv. I Danmark er der knap 180.000 jægere, mindst 300.000 lyst- og fritidsfiskere, og interessen for outdoor-livet i al sin mangfoldighed er enorm.

- Allerede inden corona var outdoor-området i vækst, og under det seneste års nedlukninger er det nærmest eksploderet. Vi ser tusindvis af nye jægere, også rigtig mange kvinder, der tager jagttegn, og ved havne, vandløb og kyster kan man aflæse det boom, der har været i lystfiskeriet. Dertil kommer den massive interesse for at sove i shelter, vandre, sejle i kajak, klatre, dykke, cykle på mountainbike og meget andet, siger Henrik Vestergaard Hove-Nielsen fra MESSE C Fredericia, i en pressemeddelelse.

Som projektleder på Nordic Outdoor Show kommer han med en solid faglig og personlig baggrund fra outdoor-verdenen. Han er tidligere projektleder ved Danmarks Jægerforbund og entusiastisk jæger, og generelt er naturen og udendørslivet et vigtigt omdrejningspunkt for ham og familien. Derfor glæder han sig til åbne dørene for publikum, udstillere, samarbejdspartnere og interesseorganisationer, som alle vil bidrage til en fantastisk weekend med alt godt til outdoor-folket.

Rigtig mange af dem kan karakteriseres som "grejfolk". De lægger vægt på - og er villige til at betale for - at deres udstyr er noget af det ypperste, der findes, hvad enten det er jagtvåben, fiskeudstyr, kajak, klatregear, mountainbike etc. Så vi regner med en stærk vifte af udstillernavne, der kan præsentere det nyeste og bedste udstyr på markedet. Desuden byder vi på foredrag, events og debatter, så hele familien kan få en fed totaloplevelse i Fredericia, siger projektlederen, som ser et stort potentiale for messen.

- Rammerne her i MESSE C er ideelle til, at Nordic Outdoor Show kan udvikle sig til et dansk og nordisk samlingspunkt for alt inden for outdoor, jagt og fiskeri. Vi er placeret centralt i landet, og som Danmarks tredjestørste messecenter har vi masser af plads - 33.000 kvadratmeter og fire haller under samme tag. Dertil kommer 3500 gratis parkeringspladser lige ved døren samt et stort udendørsareal, hvor vi afvikler en lang række demonstrationer og aktiviteter, fortæller Henrik Vestergaard Hove-Nielsen.