Offentliggjort den: 21. juni 2022

Nyt læringsmateriale: Lystfiskeri - meget mere end at fange fisk

Projekt Bliv NaturligVis udgiver undervisnings- og læringsmaterialet ”Lystfiskeri – meget mere end at fange fisk”. Materialet er for alle, der drømmer om at komme ud med snøren, men henvender sig særligt til lærere og forældre i folkeskolen.

Tekst: Søren Vendelbo
Foto: Søren Astrup Jørgensen

Går du og drømmer om at fange din første gedde? Eller håber du på, at sønnike vil med ud og fiske i fremtiden? Med det nye 124 sider lange fiskehæfte fra projekt Bliv NaturligVis får du en oplagt mulighed for at komme i gang. Fiskehæftet sammenfatter viden om lystfiskeri og lærerige aktiviteter, og giver et unikt springbræt ind i lystfiskeriets forunderlige verden. Når man kaster sig ud i lystfiskeriet, er der mange facetter at gå på opdagelse i. Lige fra fiskegrej og fisketeknik til viden om kyst- og vandforhold til fiskeriets historie i Danmark. Og hvor starter man så lige?

I fiskehæftet har Bliv NaturligVis sammenfattet viden om lystfiskeriets mange facetter kombineret med konkrete øvelser og læringsaktiviteter, som gør det let for dig at begive dig ud i lystfiskeriet.

Bliv NaturligVis er et samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund og Danmarks Sportsfiskerforbund, støttet af Nordea-Fonden. Projektet arbejder for mere naturdannelse blandt børn og unge, og fiskehæftet er den seneste i en række udgivelser fra Bliv NaturligVis, som sætter udeliv, jagt og lystfiskeri på skoleskemaet. Det henvender sig altså særligt til lærere og forældre i folkeskolen, men selvfølgelig også til alle andre, der har lyst til at kaste sig ud i lystfiskeriet.

Fiskehæftet er frit tilgængeligt i digital version for alle, og du kan tilgå det her: